מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פיצוי פיטורין מועד סופי לתשלום
מגזין עבודה

פיצוי פיטורין מועד סופי לתשלום

כידוע, לכל אדם אשר היה מועסק במקום עבודתו במשך למעלה משנה, מגיעים פיצויי פיטורים, במקרה שהתקשורת בינו לבין המעסיק הסתיימה בפיטוריו. אך כמובן שישנם מעסיקים אשר נוטים להלין את פיצויי הפיטורים של עובד זה או אחר או לחילופין, להעניק לו אותם בכפוף לתנאים מסויימים, אשר לרוב ישרתו את האינטרסים של המעסיק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/7/2013
  • |
  • 14:10
  • |
  • 2652 צפיות

העובד זכאי למעשה לתשלומי פיצויים על פי חוק, אם פוטר ממקום עבודתו בו הועסק במשך שנה לפחות. העובד זכאי לקבלת פיצויי פיטורים לכל המאוחר עפ"י מספר קריטריונים, אשר משתנים ממעסיק למעסיק. במקרה הטוב, זה יקרה ביום הפסקת יחסי העבודה. במקרים אחרים, העובד יקבל את פיצויי הפיטורים בהתאם להסכם קיבוצי, או צו הרחבה אשר חל על העובד. ישנה גם אופציה בה בחוזה העבודה נקבע תאריך מסויים לתשלום פיצויי הפיטורים. אם קיים תנאי בחוזה העבודה, מילוי טפסים או החזרת ציוד לדוגמא, יום מילוי התנאי יהיה היום בו אמור לקבל העובד את הפיצויים.
אי תשלום פיצוי פיטורין היא עבירה חמורה מאוד

הלנת פיצויי פיטורים
ישנם מצבים מסויימים בהם המעביד לא עמד בהסכם, ולא שילם לעובד אשר פיטר את פיצויי הפיטורים המגיעים לו על פי חוק. אם המעסיק מאחר בתשלום בתקופה של עד חמישה עשר ימים, הוא אינו חייב לשלם פיצויי הלנת פיטורים לעובד. אם האיחור הוא שישה עשר ימים ועד שלושים, המעסיק מחוייב בתשלום פיצויי פיטורים, בתוספת הצמדה למדד עד ליום בו ישלם את הפיצויים. במקרה שעברו שלושים יום ומעלה מהמועד בו היה אמור המעסיק לשלם את הפיצויים, יחוייב המעסיק בתשלום פיצויי הלנת פיצויים בגבוה תשלום פיצויי הפיטורים, הצמדה למדד ובנוסף, תוספת של 20% על כל חודש איחור.  

שלילת פיצויי פיטורים
בתי הדין לעבודה מכירים לרוב בזכותם של מפוטרים לפיצויי פיטורים, בעיקר מתוך ראייה חברתית, ופסיקתם תהה בדרך כלל לטובת העובד. למרות זאת, ישנם מספר מקרים בהם בית הדין ידון במקרה בכובד ראש, כאשר המעסיק טוען שהעובד אשר פיטר, מהל באמונו, גנב, או מקרים חריגים.

מקרים בגינם שושללים פיצויים
ישנם מספר מקרים שבגינם המעסיק רשאי לדרוש שלילת פיצויי פיטורים מעובד אשר פיטר. גניבה, עבודה אצל מתחרה, רשלנות בעבודה, אלימות מילולית ופיזית, הינם חלק ממקרים רבים אשר מגיעים לשולחנם של דייני בתי הדין לעבודה. בדרך כלל, אם הצליח המעסיק להוכיח שעובדו אכן היה מעורב במקרים מסוג זה, בתי הדין לא יהססו לפסוק כנגד העובד.

הוכחת אי תשלום פיצוי פיטורין
 אי תשלום פיצויי פיטורים הוא סנקציה חמורה, והמעביד יצטרך להוכיח, מעבר לכל צל של ספק, שהעובד אשר פיטר אינו זכאי לפיצויים. במדינת ישראל, פיצויי פיטורים אינם נחשבים לזכות יסוד ובמקרים רבים בתי הדין מצדיקים את הפחתתם או שלילתם. לכן עדיף שעובד אשר פוטר מעבודתו, יקבץ ייעוץ משפטי מעורך דין לדיני עבודה, אשר יסביר לו את זכויותיו מול המעסיק.



עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצוי פיטורין מועד סופי לתשלום
סגור