מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פיטורים-עובדים זמניים
מגזין עבודה

פיטורים-עובדים זמניים

עובד זמני כשמו כן הוא – זמני במקום העבודה. אך האם חלים עליו החוקים שחלים על עובדים אחרים? ומה עושים כאשר העובד צריך לעזוב או לחילופין, מפוטר על ידי המעסיק?
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/9/2013
  • |
  • 11:34
  • |
  • 2668 צפיות

הרבה עובדים בישראל מועסקים בחברות שונות ובבתי עסק כאלה ואחרים בתור עובדים זמניים. העובד הזמני מגיע לבית העסק ועובד בו רק לפרק זמן מסויים, שמוגדר מראש על ידי המעסיק, ועל העובד להחליט אם הוא מסכים או לא מסכים לתנאי. בדרך כלל חברות שונות ועסקים עושים את המהלך של העסקת עובד זמני בכדי להימנע מתשלומים מסויימים אשר חלים על העובד רק לאחר שנה שבה הוא נמצא במקום העבודה ומכל מיני סיבות נוספות.

עובד – מעביד
כאמור, המטרה של המעביד הוא למנוע מהעבוד לקבל קביעות במקום העבודה, ולכן הוא מפטר אותו בפרק זמן מסוים לפני שהוא מסיים לעבוד. עובדים רבים מגיעים לבית הדין לעבודה בתביעות כאלה ואחרות מפני שהמעסיק לטענתם פיטר אותם רגע לפני שהם מקבלים קביעות ואת שאר התנאים בעבודה. 

שלב ההוכחות
עובד שמגיע לבית הדין לעבודה ומאמין שמבחינת המעסיק הוא היה עובד זמני אבל מבחינתו הוא ראה במקום העבודה מקום שבו הוא יעבוד בטווח הארוך, ינסה להוכיח זאת בבית הדין באמצעות מספר פרמטרים, כמו הצטיינות בעבודה, להראות האם הייתה אפלייה בעבודה וכמובן,  האם הוא חתם על הסכם כזה או אחר עם המעסיק אשר הראה שהוא למעשה רק עובד זמני במקום העבודה. אם לא קיים הסכם כזה, הרי שמדובר בפיטורים חוקיים לעיתים והעובד יהיה זכאי לקבל את מלוא התנאים שמגיעים לו.
עובד זמני - כשמו כן הוא?

תנאים לעובדים זמניים
כאמור, לעובד הזמני צריך להבהיר מראש שהוא למעשה עובד זמני, וכי הוא לעולם לא יקבל בחברה קביעות, אם לשפוט על פי כוונת המעסיק. לעיתים יש עובדים שהמעסיקים רואים בהם לפתע כחיוניים מאוד למערך העבודה שלהם ולמרות ההסכם שחתמו בהתחלה, הם משאירים אותם בעבודה ובכך מבטלים למעשה את ההסכם שנחתם ביניהם מבעוד מועד.

עובדים זמניים רבים שמפוטרים ולא מרוצים מהנושא, לעיתים יפנו לערכאות משפטיות בכדי שיקבלו את התנאים של עובדים רגילים, אך לא תמיד בית הדין לעבודה יקבל את טענתם. מומלץ לשכור את שירותים של עורך דין לדיני עבודה אשר בקיא ותחום ויתן מענה לכל בעיותיכם.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיטורים-עובדים זמניים
סגור