מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » נוטריון – מה הוא עושה בעצם?
מגזין אזרחי

נוטריון – מה הוא עושה בעצם?

לנוטריון חייב להיות ניסיון של עשר שנים לפחות בתפקיד עורך דין אשר עסק במקצועו בישראל. הרישוי לפעול כנוטריון ניתן על ידי הועדה שבמשרד המשפטים – וסמכויותיו מגוונות ורבות ומקנות לו מעמד רם ויוקרה רבה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/1/2014
  • |
  • 15:33
  • |
  • 1818 צפיות

סמכויות הנוטריון מוגדרות על פי חוק הנוטריונים, ויוצרות אבחנה בין הגדרות תפקיד הנוטריון לתפקידו של עורך דין ללא הסמכה, וגם בין נוטריון הפועל בארץ לבין זה הפועל תחת רשויות אחרות. לפי הסעיף הראשון לחוק, הסמכות לפעול כנוטריון תוענק לבעלי רישיון נוטריוני בלבד, שניתן על ידי ועדת הרישיונות שבמשרד המשפטים. סעיף 2 לחוק ימנה את התנאים להגשת בקשה לקבלת רישיון. סעיף 3 לחוק מגדיר את הותק של הנוטריון כעורך דין – עשר שנים, וסעיף 7 לחוק יקבע את הסמכויות הייחודיות לו. 

אישור למסמכים מתורגמים
נוטריון מוסמך חותם חתימה בספר הנוטריונים, וזו מהווה אישור לשלל המסמכים השונים. אחד מן המסמכים שיאשר הוא מסמך מתורגם. מסמכים אשר חייבים להיות נאמנים בתרגומם למקור יאושרו בנכונותם על ידי הנוטריון, והוא יחתום בחתימתו כדי לאשר זאת ולאפשר הצגת המסמך בפני הגורמים הרשמיים השונים.
מה הוא בעצם נוטריון?

עריכת הסכמי ממון
הסכמי ממון אלו הסכמים שנעשים במסגרת יחסים זוגיים, עסקיים וגם במסגרת ניהול הליך של פרידה. ההחלטה בין שני אנשים לערוך הסכם ממון ביניהם חייבת להיות מרצונם החופשי ולזכות בחתימת נוטריון שמאשר זאת. ללא חתימתו של נוטריון, להסכם לא יהיה כל תוקף מול בית המשפט. הנוטריון מתבקש להיות ניטראלי מתוקף תפקידו ובכל עיסוקיו, כך שאין לו "לקוח" אלא שהוא אמון על עריכת מסמכים כחוק.

ייפוי כוח נוטריוני
כל עוד עורכים ייפוי כוח רגיל אין צורך באישור נוטריוני, אולם ייפוי כוח לביצוע של עסקת נדל"ן שטעונה רישום בטאבו או ייפוי כוח כללי – אלו זקוקים לאישור נוטריוני. חתימתו תאשר את ייפוי הכוח שניתן – והמסמך עליו חתם הנוטריון הופך למשפט משפטי בעל ערך. אילו מבטלים את ייפוי הכוח הזה, יש צורך לבטלו בכתב - ובפני נוטריון אחר. 

צוואה בפני רשות
המצווים שמעוניינים לערוך צוואה ללא עדים ובפני רשות, יכולים לעשות זאת אצל הנוטריון. הוא יחתום את הצוואה בחתימתו והיא תופקד במשרדו. הנוטריון יעמוד במקרה הצורך על הכשרות המשפטית של המצווה להורות את צוואתו – ולהבחין אם המצווה נמצא במצב שבו הוא מבין את טיב הצוואה. 


עורכי דין המוסמכים כנוטריונים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין המוסמכים כנוטריונים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נוטריון – מה הוא עושה בעצם?
סגור