מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » זיכוי בעבירות נהיגה בשכרות
מגזין תעבורה

זיכוי בעבירות נהיגה בשכרות

מכשיר הינשוף – המשכיר המשמש כאבן הבוחן של משטרת ישראל בכבישים כדי להבדיל מי הוא נהג שיכור ומי לא. על אף השימוש במכשיר זה שאושר על ידי המשטרה, לא הוכחה מהימנות אמיתות התוצאה, וזו אחת מן הסיבות לזיכוי בעבירות מסוג אלו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/1/2014
  • |
  • 15:40
  • |
  • 2065 צפיות

על פי תיקון 72 בפקודת התעבורה, נטל החזקה לקביעת שכרותו של נהג מוטלת על מכשיר הינשוף. אילו נמצא כי אחוז האלכוהול באויר הינשוף גבוה מן המותר, הוא יחשב כנהג שיכור. משם, הנהג שהואשם יהיה זה שנאלץ להוכיח את פכחותו. ברם, מכשיר הינשוף אינו מכשיר שנקבעה לו מהימנותו, והמשמעות היא שלא ניתן לרדת לסוף העניין כי אותו נהג היה שיכור בודאות ללא בדיקה נוספת. באופן כזה, נהגים רבים מואשמים בשכרות בעודם פכחים למעשה.

הודאה בשכרות או סרוב להבדק
במידה שאותו הנהג מודה בעבירת שכרותו – כלומר – צרך אלכוהול ברמה כזו שעלולה להצביע על אחורי שכרות גבוהים, יחשב כנהג שיכור ובדרך כלל אין מקום לטעויות – בדיקה במכשיר הינשוף תעלה את הנתון הזה. במידה שהנהג מסרב להבדק במכשיר הינשוף – המשטרה תופשת זאת כהודאה באשמה – והנהג יהיה עלול לעמוד בפני פסילת רישיון לתקופה של שנתיים לפחות.
זיכוי מעבירות תעבורה בעזרת עורך דין

הדרך לזיכוי הנהג
ישנן דרכים שונות כדי לסתור את הדו"ח של השוטר בדבר השכרות – כבר קרו מקרים בהם השוטרים העתיקו את הדו"ח מנהג אחד שנבדק לשני מטעמי עצלות לרשום דו"חות נפרדים לנהגים (ורק השם וכמויות האלכוהול שונו) – עניין שגרם לזיכוי הנהגים המעורבים עם מעט תושיה ותשומת לב לדברים. דרכים אחרות לזיכוי או לפחות להקלה בעונש היא העלאת טיעונים בדבר היות העבירה הזו עבירה ראשונה מסוגה לאותו הנהג, אי פעולה על פי הנהלים המוכתבים במשטרה או אי תקינות של המכשיר הספציפי שבו נערכה הבדיקה. 

מסירת המכשיר לבדיקה
יש לוודא כי השוטרים פעלו לפי נהלים, החליפו פיה לפני כל בדיקה וכיילו את המכשיר לצורך העניין. במידה שאלו לא הוכיחו כי עשו כן, עורך דין תעבורה מטעם ההגנה יכול לפעול לזיכוי או להקלה בעונשו של נהג שיכור. זאת, משום שישנה חובה להראות כי הנהג עמד לפחות בסטיית התקן המותרת על פי בדיקת המכשיר, אם בכלל היה שיכור, כטענת השוטר. 


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זיכוי בעבירות נהיגה בשכרות
סגור