מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » בדיקת שכרות - סירוב
מגזין תעבורה

בדיקת שכרות - סירוב

נהג הנחשד בנהיגה בשכרות המתבקש על ידי איש חוק להיבדק ולאבחן את רמת האלכוהול בדמו ומסרב, ייחשב בעיני החוק כמי שנחשד והודה בנהיגה בשכרות. במאמר שלפניכם תוכלו לקבל מידע עדכני אודות הסירוב להיבדק בבדיקה זו
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/8/2013
  • |
  • 15:37
  • |
  • 2128 צפיות

החוק מטפל בעבריינים הנוהגים בזמן שהם מוגדרים כשיכורים בעונשים המיועדים להרתיע אותם מלחזור על הטעות, וגם את החברים או את כל המיודעים לדבר. מדובר בנהגים מכל קשת הגילאים, ובעיקר בנהגים צעירים אשר בסוף השבוע מפריזים בכמויות האלכוהול ועולים לקחת את ההגה לידיים כשלמעשה ההגה באופן מטפורי לא נמצא בידיים שלהם, אלא בידי האלכוהול. נהגים שנכנסים לרכב ומודיעים כי אינם מכירים את החוק אינם פטורים מעונש, מהסיבה ההגיונית, אשר עומדת מאחורי החוק: יש לקחת אחריות למעשים, ועל הכביש אין "אפור", יש רק "שחור ולבן". 

מה לעשות לאחר כתיבת דו"ח על נהיגה בשכרות?
הנהג יחשב לשיכור על פי החוק אם לאחר ששוטר עצר את הנהג לבדיקת שכרות והוא נמצא שיכור או אם סרב לעשות את הבדיקה. מדובר על עבירה פלילית שכרוך אחרי רישום פלילי בתיק המשטרה, ורק טיפול של עורך דין תעבורה המצוי בתחום נהיגה בשכרות עשוי להוביל לשיפור פסק הדין או לזיכוי מלא, במקרה הטוב. 
עורך דין ערן בן עמי מדבר על סירוב לבדיקת ינשוף

מה קורה אם מסרבים לבדיקת האלכוהול?
סירוב לבדיקת אלכוהול הוא פעולה שגוררת השלכות. אילו הנהג סירב להבדק במכשיר, השוטר ירשום לו דו"ח וזימון למשפט, כשבית המשפט תופש אותו כבעל עבירה על החוק – לא אי-קיום דברי השוטר אלא הודאה בעבירה של נהיגה בשכרות. 

מה אומרים פסקי דין אחרונים בנוגע למכשיר הינשוף?
ביולי 2012 בית המשפט העליון קבע כי כיולו של מכשיר הינשוף הינו אמין, בניגוד לטענות קודמות בנושא של לפחות 13 נהגים בעלי הרשעת נהיגה בשכרות, שפנו לבית המשפט על מנת להקל בעונשם או כדי לקבל זיכוי.  כך, בית המשפט קבע כי התוצאות שהופיעו במכשיר הינשוף משקפות את ריכוז האלכוהול בגופו של אדם לאותו רגע נתון. 

קראו עוד על דיני תעבורה:

עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בדיקת שכרות - סירוב
סגור