מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מיסוי מקרקעין אגב גירושין
מגזין משפחה

מיסוי מקרקעין אגב גירושין

ישנה התייחסות בחוק להעברה של נכסי מקרקעין לאחר קרות אירועים משפחתיים. בדרך כלל, שינויים משפחתיים כמו למשל גירושין גורמים להפרדת רכוש ולאילוצי מקרקעין הגוררים אחריהם הוצאות מיסוי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/1/2014
  • |
  • 13:47
  • |
  • 2339 צפיות

הוצאת פסק דין גירושין ולאחריה העברת זכויות במקרקעין – תוך כדי עריכת הסכם הממון בין בני הזוג שנפרדים אינה מהווה אירוע מס כשמדובר על נכסי מקרקעין בישראל. הדבר מעוגן בסעיף 4א' לחוק מיסוי המקרקעין – שבח, מכירה או רכישה משנת 1963: העברת הזכויות במקרקעין לאחר קבלת פסק דין גירושין לא תיראה כמכירה או כפעולה בין אם מעבירים את הנכס לאחד מבני הזוג או בין אם מעבירים אותו לילדיהם (ואין צורך לפיכך בדיווח לרשויות המס בתנאים אלו). אילו הזכות בנכס נמכרה או שנעשתה פעולה על ידי מעביר הזכויות בה, השווי של רכישת הזכות ויום הרכישה יקבעו על פי הוראות אותו חוק – לרבות לעניין סעיף 7א'.

עיזבון – ללא מס
בסעיף 49 ב'5 לחוק מיסוי מקרקעין ישנו פטור נוסף מתשלום מס שבח ליורשים שמוכרים את הדירה אילו זו הועברה בירושה. על מנת לזכות בהטבה זו, יש לענות על תנאים שהיו מעניקים פטור למצווה, ולצורך העניין על הצאצאים להיות יורשיו של המצווה, המצווה החזיק בדירת מגורים אחת ואילו המוריש מכר את הדירה – היה זוכה לפטור ממס שבח.
תשלום מיסים אגב גירושין

רישום העברת הנכס
כדי לרשום את ההעברה יש לפנות ללשכת רישום המקרקעין ולהגיש רשימת מסמכים הכוללים את תעודת הגירושין ואת הסכם הגירושין – מקור או נאמן למקור בחתימת עורך דין נוטריון – לאחר שזה קיבל תוקף של פסק דין, שטרי מכר מאומתים וחתומים, אישור עירייה או מועצה בהתייחס לעניין העברת הזכויות ובמידה שישנה משכנתא לנכס – אישור מן הבנק להעברת הזכויות בו.

רכישת חלק מן הדירה בידי בן הזוג
לעתים בן הזוג שאינו מחזיק בדירה מעוניין בזכות במקרקעין – ופסק הדין יקבע כי בתמורה להעברת אותה הזכות ישולמו דמי העברה – אשר אינם מתקזזים עם הסכם איזון המשאבים – כלומר – על הצד הרוכש לגייס את הסכום לתשלום מתוך הונו הפרטי. אותו סכום שיוצא לצורך רכישת הזכות במקרקעין לא יוכר לצורך מס. ניתן יהיה לנכות את ההוצאות שהוצאו על ידי בן הזוג לגבי נכס המקרקעין אילו הנכס נמכר על ידי בעליו – החל מתאריך 7.11.2001.
 

עורכי דין לענייני חלוקת רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חלוקת רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מיסוי מקרקעין אגב גירושין
סגור