מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » האם ירושה היא אירוע מס?
מגזין מיסים

האם ירושה היא אירוע מס?

בעלי הון פרטי קטן כגדול מעוניינים להשקיע באופן מתון ובעל סבירות רווח גבוהה לטווח זמן ארוך בנכס נדל"ן. אותם הנכסים יכולים לעבור בהמשך לשימושם של היורשים בתקווה שזה יעלה את האפשרויות הפיננסיות. מהם היבטי המס הקשורים בכך?
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/12/201
  • |
  • 16:08
  • |
  • 2325 צפיות

המשקיעים בנדל"ן חייבים לברר באורח אינטגרלי גם לגבי המסים שעליהם לשלם בעקבות ההשקעה שלהם. כך גם במקרה של הורשת הנדל"ן – האם יש צורך לשלם מס מסוים בהעברת נכס אחד לאדם או לגורם אחר בירושה? בישראל – חל חוק מיסוי מקרקעין, ולפיו הורשת נכס אינה נחשבת לפעולת מכירה או לפעולה שבאיגוד המקרקעין. מכאן שלא מדובר על אירוע מס – ואין צורך בהמצאת אישורים מרשות מיסוי המקרקעין לצורך העברת הבעלות על שמם של היורשים, ואין צורך לדווח למיסוי המקרקעין על העברת הבעלות על שם היורשים.

מילוי התנאים בחוק מיסוי מקרקעין
על פי התנאים שנמצאים בסעיף 49 ב'5 בחוק מיסוי המקרקעין משנת 1963, ישנו פטור ממסים למי שקיבל דירה בירושה אילו מלאו שלושה תנאים – בעלות על דירה אחת בעוד המוריש בחיים, אילו המוריש היה בחיים היה מקבל פטור ממס בשל המכירה והמוכר הינו בן הזוג של המוריש או שהוא צאצאו ואפילו בן זוגו של צאצאו של המוריש.
חובות מיסוי בעת ירושה

מימוש הזכות לפטור במיסים
היורשים יכולים לקבל את חלקם בעיזבון כפי שנקבו בכך ההורים באמצעות צוואה או שנכס נחלק באמצעות חוק הירושה ואף לערוך מקצה שיפורים בחלוקת העיזבון, ומבלי שזה יהיה אירוע מס. רצוי להתייעץ בעניין עם עורך דין ירושות שמצוי בתחום. לעתים ניתן למצוא פשרה בין היורשים, כמו למשל הורשת דירה וסכומי כסף במקביל יאפשרו יכולת תמרון – העברת הכסף של המחזיק בנכס אל האחרים כדי להחזיק להם שווי חלקם.  

מלכודות מס לדירות בירושה
כאשר אדם מקבל בירושה דירה, ישנו הסיכוי שכעת יש בבעלותו שתי דירות, נתון שאינו מזכה בפטור ממס בפני עצמו. כמו כן נכנסים לתמונה חוקים שונים שקשורים למכירת דירה בטווח זמן מסוים. לדוגמה – עליו למכור דירה לפני שנתיים כשהדירה שהיה מעוניין למכור היא דירה יחידה בבעלותו בישראל. אילו בארבע השנים שקודמות למכירה לא היו לו שתי דירות בבעלותו במקביל וכן לאורך 18 חודשים קודמים אותו בעל דירה לא מכר דירת מגורים אחרת בפטור ממס, זה עשוי להעניק לו פטור. ישנם חוקים נוספים לעניין שרצוי לבחון אותם בידיו המקצועיות של עורך דין שמטפל בכך. 

מאמרים בתחום זה:

עורכי דין לענייני מיסוי מקרקעין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מיסוי מקרקעין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם ירושה היא אירוע מס?
סגור