מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » עיכוב התינוקות שנולדו בפונדקאות בתאילנד
מגזין נזיקין

עיכוב התינוקות שנולדו בפונדקאות בתאילנד

עניין הפונדקאות בתאילנד אינה מוסדרת על פי החוק, אולם אינה מוסדרת בו. לאחרונה, משרד החוץ פרסם אזהרת מסע, לפיה ההורים אשר מבצעים הליך של פונדקאות בתאילנד יזכו לסיוע המדינה ולהנפקת דרכון רק לאחר שתיערך בדיקת רקמות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/1/2014
  • |
  • 17:23
  • |
  • 1890 צפיות

עשרות זוגות במדינת ישראל נתונים מדי שנה בהליך של פונדקאות דווקא בתאילנד, משום שבישראל הפונדקאות עדיין בתהליכי התרה. אותם זוגות – בדרך כלל זוגות בני אותו המין, אינם עורכים את המסע הזה מתוך בחירה בעדיפות ראשונה, אלא שהליך פונדקאות אסור בישראל על בני זוג מאותו המין – עד להודעה חדשה. כיום, הדרישה היא לפעול על פי החוק שבאותה מדינה בה בוחרים לנהל את ההליך, קרי – תאילנד. גם בתאילנד לא קיים חוק שמעגן את התהליך (על אף שקיימת הצעת חוק לפונדקאות אלטרואיסטית) – אולם אין חוק שאוסר זאת. 

הכרה באבות כהורים
ביוני 2013 נולדה בתם של דן ואלרון מהליך פונדקאות בתאילנד. במהלך התדיינות של משרד החוץ הישראלי מול הרשויות בתאילנד נתבקשה חוות דעת אודות הליך הפונדקאות ממשרד עורך דין, וגם שם צוין במפורש כי לא קיים חוק בעד או חוק סותר, ולבסוף נתבקשו לבצע הליך משפטי, שיעניק הכרה חוקית להם כאבות הביולוגיים של הבת. לאחר שתם ההליך הזה הונפק הדרכון.  הליך משפטי זה דורש סבלנות ועורך דין שמתמחה בתחום זה.
הליך פונדקאות מוסדר

הורה אחד לפחות יהיה האב הביולוגי
כשמדובר על פונדקאות בתהליך שבו מעורבים שני אבות, מדינת ישראל דורשת מבני הזוג שעוברים את התהליך להוכיח כי הילד שייך לפחות להורה ביולוגי אחד, ולצורך כך יש לערוך בדיקת רקמות לאחר הלידה. הדגימה נלקחת בשגרירות הישראלית ומוטסת לישראל עד למעבדת סיווג הרקמות. תוצאות הבדיקה מגיעות לבית המשפט למשפחה בישראל, ומשם נקבע באם להעניק צו אבהות או צו אמהות בהתאם להורה. צו זה מאפשר להוציא דרכון ישראלי לילד ולהביא אותו כאזרח לישראל. 

לילד ישנם שני הורים חוקיים
הורי הילד שיאושרו בישראל מבחינה משפטית הם ההורה הביולוגי והאם הפונדקאית בתאילנד. לפיכך, הילד זכאי לקבל אזרחות ישראלית משום הקשר הביולוגי – בנו של אזרח ישראלי. כיום, משרד הפנים דורש תצהיר של הסכמה וכתב ויתור מן האם הפונדקאית – להוצאת הילד מתאילנד לצמיתות. ההצהרה הזו ניתנת לרשויות המוסמכות בתאילנד ותהיה תקפה. 


עורכי דין לענייני אימוץ
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אימוץ. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עיכוב התינוקות שנולדו בפונדקאות בתאילנד
סגור