מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » זכויות הזוכה בתהליך הוצאה לפועל
מגזין חובות והוצל"פ

זכויות הזוכה בתהליך הוצאה לפועל

במהלך תביעת הוצאה לפועל, ישנו החלק הזוכה הדורש את כספו המגיעים לו לפי החוק, וישנו החייב אשר עדיין לא שילום לו. לכל צד מאלו ישנן זכויות. זכותו של הזוכה בחלק זה של ההליך הוא לגבות את המגיע לו מידי החייב.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/2/2014
  • |
  • 17:21
  • |
  • 2067 צפיות

תהליך ההוצאה לפועל מורכב משלבים שונים. התהליך הזה מצריך היכרות מקרוב עם כלל הזכויות שעומדות לצד כל אחד מן הצדדים – החייב והזוכה. הגורמים המקצועיים שיכולים לעמוד לרשותם של הזוכה והחייב הם עורך דין הוצאה לפועל, עמותות מקצועיות וכן מרכזים קהילתיים שמעניקים סיוע לצורכי מילוי טפסים והכוונה. היות שמילוי לא נכון של טפסים מסוג זה עלול לייצר פתח להמשך התהליך ולהתנהלות בכיוון לא רצוי, חשוב להתייעץ עם גורם משפטי בעניין.

מי הוא הזוכה בהליך ההוצאה לפועל?
"הזוכה" נחשב לאדם או לגורם אשר נפסק לזכותו פסק דין מטעם בית המשפט – או שיש בידו מסמך או שיק שדינו – כדין פסק דין לפי החוק ובשל כך הוא רשאי לפתוח תיק בלשכת ההוצאה לפועל כנגד החייב. הזוכה יהיה רשאי לפתוח את התיק בכל סניף של הוצאה לפועל, בניגוד לתביעה אזרחית בה פונים לבית משפט אזורי. 

תהליך ההוצאה לפועל
יש למלא טופס פתיחת תיק הוצאה לפועל, ולהצטייד במספר מסמכים. סכום האגרה ישתנה במידה שמדובר על פסק דין או על שטר או המחאה. לאחר תשלום האגרה מקבלים מספר תיק. אל החוק המקורי שאותו תובעים מוסיפים את שכר הטרחה של עורך הדין וכללים שונים כמו למשל שכר טרחה לפתיחת התיק (שונה בין פסק דין להמחאות ולשטרות). אילו החוב לא נפרע בתוך 20 ימים, יתווסף לחוב שיעור של עשרה אחוזים מיתרת החוב. 
ייצוג זוכים בהוצל"פ

זכותו של הזוכה להחליט על נקיטת ההליכים
ההליכים כנגד החייב אינם נערכים באופן אוטומטי בידי ההוצאה לפועל אלא על פי דרישת הזוכה. אילו הזוכה לא יוזם נקיטת הליכים – הרי שלא ינקטו כנגד החייב צעדים מאת לשכת ההוצאה לפועל. הזוכה יכול לדרוש חקירת יכולת של החייב אולם תמיד ישנם סייגים מסוימים שיש להיות ערים אליהם – מקרים בהם החייב לא ידרש לחקירת יכולת. 

אפשרות להגיע לפשרה
הזוכה יכול לוותר מעט מן החוב על מנת שהחייב יבטיח לו פירעון בסכום מסוים מוסכם. קבלת הפשרה – גם לאחר התמקחות עליה, יכולה לזרז תהליכים, לחסוך התרוצצויות שונות שבין עורכי דין, לשכות הוצאה לפועל, בתי משפט וגורמים אחרים וליישר את ההדורים ללא עגמת נפש נוספת. 



עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות הזוכה בתהליך הוצאה לפועל
סגור