מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » חזקת הבעלות בדיני תעבורה
מגזין תעבורה

חזקת הבעלות בדיני תעבורה

במשפט התעבורה, מפנים את האחריות לעבירת התעבורה שנעשתה ברכב ישירות באופן אוטומטי כלפי בעלי הרכב, גם אם בפועל העבירה נעשתה בידי נהג אחר. לעתים מתרחשות עבירות תעבורה בהקשר לחוק הפלילי כמו למשל בעבירות שכרות – ואז ההתנהלות היא אחרת.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/2/2014
  • |
  • 13:11
  • |
  • 2112 צפיות

בדיני התעבורה, דנים בחזקת הבעלות על הרכב. לפי חזקת בעלות זו, אילו נעשתה עבירת תעבורה ברכב – האחריות לעבירה רובצת על כתפיו של בעלי הרכב – כמו למשל במקרים של חניה או העמדת הרכב במקום אסור, או צילום הרכב במצלמת מהירות. במידה שבעלי הרכב הוכיחו באמצעים משפטיים קבילים כי השתמש ברכב נהג אחר – בין אם נהג ברשות הבעלים ובין אם לאו, האחריות עוברת אל הנהג שאותה שעה אחראי לאירוע. לעתים זו יכולה להיות שרשרת של מחזיקים ברכב – כשהרכב תחת החכרה למשל או בהחזקת חברה. 

כשלא מדווחים לחברת הביטוח אודות הבעלות
כאשר הרכב נמכר והבעלות אינה מעודכנת בחברת הביטוח, אולם תעודת הביטוח כן עוברת מיד ליד בין המוכר לקונה, הרי שהמוכר יכול לטעון כי אינו עושה שימוש עוד ברכב – אלא הבעלים החדשים במקרה זה יוכיח בניירות שונים כי נעשתה מכירה וכי הוא מחזיק בתמים בפוליסה חדשה שמתאימה לשימוש ברכב החדש – וכן להציג באמצעות עורך דין תעבורה כל ראיה לנכונות טענתו. 
מה היא חזקת הבעלות?

הטלת האחריות לתאונה
מקרה שהיה אודות אופנוע שהורד מן הכביש עקב מעורבותו בתאונת דרכים שלאחריה הוכרז כ"אובדן מוחלט. האופנוע נרכש על ידי חברת הביטוח שמכרה אותו לחברה נוספת שרכשה את האופנוע, שיקמה אותו ומכרה אותו לאדם אחר. אדם זה אינו יכול לדעת בדרך כלל על עברו של האופנוע. כל אותו זמן שהאופנוע עבר "גלגולים" שונים בין ידיים שונות – עדיין היה רשום תחת שם הבעלים הקודם ולכן – עבירת התעבורה הבאה (אשר סביר שתקרה עקב מצבו הרעוע של האופנוע) תיחשב לבעל האופנוע המקורי. 

רכישת הרכב – חזקת בעלות
רכישתו של רכב פירושה – שהרכב נמצא תחת בעלות של מי שרכש אותו. הוכחת המסחר ברכב הזה ורכישתו על שם הקונה, הופכת את הקונה לבעלים של הרכב. לפיכך – יש לוודא כי גם בחברת הביטוח נעשתה העברה של בעלות על הרכב, ולמנוע את מקרי סיאוב החוק הבאים. בנושאים אלו הרי שחשוב גם להיוועץ עם קצין בטיחות בתעבורה.


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חזקת הבעלות בדיני תעבורה
סגור