מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים » גישור כחלופה להליך משפטי
אולי תתעניין ב:
מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים

גישור כחלופה להליך משפטי

אחד מן ההליכים המשפטיים היעיל ביותר אך כזה המקב פחות פרסום, הוא הליך גישור. מדובר בהליך שנחשב כהליך אלטרנטיבי, חלופי, להליך משפטי ושבמרבית המקרים גורם לניצים לדבר ביניהם ולהגיע לעמק השווה במקום להתנגח אלו באלו עד אין קץ כפי שקורה לא אחת בהליך משפטי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/2/2014
  • |
  • 13:38
  • |
  • 1713 צפיות

רבים חושבים כי גישור הוא הליך שמגיעים אליו רק לאחר שכלו כל הקיצים בבית המשפט והשופט אינו מרגיש שיש בידיו מספיק פרטים בכדי להכריע בגין הנושא שעומד לדין. זה נכון ובמרבית המקרים מגיעים לגישור בדיוק כך, אך מה שרבים לא יודעים זה שניתן גם להגיע לכך מבחירה. סוגיית הבחירה בהליך גישור נפוצה בהליכי גירושין בעיקר. הגישור מתמקד בדו שיח והגעה לעמק השווה ומבחינה משפטית נחשב שווה לפסיקה של שופט מבחינת הדין שנקבע כלפי המקרה שנמצא במו"מ. 

הליך גישור- למי הוא יתאים?
מי שבוחר בהליך גישור חייב להיות אדם שמוכן מראש להגיע למו"מ, שמוכן להתפשר, להתגמש ואף לוותר במקרים מסוימים משום שזוהי מהות הליך הגישור. בתהליך זה שני ה צדדים הניצים נפגשים במקום ניטרלי ומנהלים ביניהם דו שיח בניצוחו של המגשר. המגשר היא דמות אובייקטיבית לחלוטין, חסרת אוטוריטה משפטית שתפקידה ליצור הידברות והגעה לעמק השווה בכדי להגיע להסכם השוויוני ביותר לשני הצדדים. 
גישור כהליך משפטי

האם התוצאה של הליך מעוגנת משפטית?
אם נשלחתם להליך גישור ע"י שופט, הרי שאתם מחויבים לקבל את תוצאות הליך הגישור ואין אופציה לערעור בגינם. אם בחרתם ללכת לגישור קודם לבית המשפט, הרי שאז יש להגיש את ההסכם שנחתם בהליך לידי בית משפט אשר בודק את ההסכם ומחליט האם לתת לו תקפות משפטית.

מהם התנאים ליצירת גישור מוצלח?
ראשית כל, מוטב לדעת כי הליך גישור מוצלח יוליד תוצאות טובות רק אם שני הצדדים באים מוכנים מראש לפשרה ולהסכמה ולא ברוח קרב זה נגד זה. שנית כל, מומלץ לברר ואם אפשר אפילו לשכור, את שירותיו של מגשר שיהיה אובייקטיבי כלפי שני הצדדים. כך לא תיווצר החלטה שתיטיב עם אחד הצדדים יותר ואף צד לא ירגיש כי הוא יוצא מן ההליך מקופח. בנוסף, על הליך הגישור להיות פרטי וסודי, על המגשר חל איסור להוציא משהו החוצה הן לתקשורת והן לבית המשפט על דע ת עצמו ללא הסכמת הצדדים. 


מגשרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מגשרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גישור כחלופה להליך משפטי
סגור