מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים » גישור – למה הוא מסייע?
אולי תתעניין ב:
מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים

גישור – למה הוא מסייע?

הגישור הינו הליך שבו צד אחד מוצא את הדרך אל הצד השני, בעוד שניהם מעוניינים ליישב ביניהם ולתקף את המצב הסוער והבלתי פתור באמצעות הסכם משפטי. המגשר הוא בדרך כלל עורך דין ניטראלי שמנחה את התהליך.
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/1/2014
  • |
  • 15:20
  • |
  • 1899 צפיות

קונפליקטים רבים מתגלעים בין בני זוג, שותפים לעסקים, שותפים למערך משותף כמו למשל חברים לעבודה או "קולגות", ספקים ולקוחות, שכנים ובני משפחה – ודורשים פתרון לטווח זמן ארוך.  פיתרון הגישור הוא אחד ממספר אפשרויות כדי להגיע למקום מיוחל של הסכמה בין הצדדים. הליך הגישור ליישוב סכסוכים מוסדר על פי סעיף 79ג' בחוק בתי המשפט משנת 1984. על הליך הגישור מנצח המגשר – בעל תפקיד ניטראלי שאינו שופט ואינו מחליט – ובכך גם אינו מעניק פיתרון אלא שמועלים בפניו פתרונות שונים מפי הצדדים – אלו נבחנים גם משפטית ובסופו של דבר אמורים להיות מוסכמים באופן חופשי על ידי הצדדים האחרים שלוקחים חלק בתהליך.

עיצוב הסכם גישור
הסכם הגישור ייחתם בין כל הצדדים הנוטלים חלק בתהליך. בהסכם זו מונים את כל הזכויות והחובות של הצדדים, כאשר הניסוח של ההסכם יהיה אופטימלי לאחר ביקורת של כל הצדדים והסבר מקיף אודות ההשלכות של החלטות אלו והסכמות והתוצאות האפשריות לכך. נוסח ההסכם לא יותיר מקום לספק, וכל הפרה של סעיף בחוזה הזה ומכל סיבה שהיא יהווה הפרת חוזה – ועילה לתביעה משפטית מידי הצד שנפגע. 
למה נועד הגישור?

מתי החוק מחייב מתן תוקף פסק דין?
עריכת ההסכם, אף לפני שזה אושר על ידי בית המשפט, יש בו כדי להשפיע על המחויבות של כל צד וצד בו. ישנם מקרים שבהם החוק מחייב את אישור בית המשפט כמו למשל הסכם גירושין. ישנו יתרון משמעותי לעריכת ההסכם על ידי מגשר שבתפקידו הוא גם עורך דין לפי הכשרתו, והוא מכיר את כל כללי הפסיקה ואת ההשלכות של כל מהלך בו. 

מתי כדאי לבחור בהליך של גישור?
כאשר יש לכלל הצדדים האפשרות לגבש את ההחלטה ביחד ולהסכים באופן משותף על הסכם שעומד על טובת כל צד וצד בנפרד – רצוי לערוך את ההסכם אצל מגשר, אשר רואה נכוחה את טובת הצדדים וינחה אותם כדי לשמר או לייצב את מערכת היחסים ביניהם. המפגש עם מגשר יועיל כאשר מעוניינים לפתור את העניין בצורה חסויה וגם כשמעוניינים למצוא דרכים נוספות (ומסיבות שונות) מחוץ לכתלי בית המשפט. 


מגשרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מגשרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גישור – למה הוא מסייע?
סגור