מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » חלוקת רכוש אב או אם המשפחה
מגזין משפחה

חלוקת רכוש אב או אם המשפחה

ירושה לעולם אינו עניין פשוט וקל נפשית, אולם ישנם הליכים רשמיים שיש לנצח עליהם כדי להגשים את רצונו של המנוח או כדי לחלק את עזבונו על פי צו החוק. כדי לנהל את התהליך נדרש אדם ניטרלי, מקצועי ובעל הסמכה לנושא – עורך דין ירושות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/2/2014
  • |
  • 10:44
  • |
  • 1901 צפיות

לאחר לכתו של אדם מן העולם מתעורר נוהל הטיפול בעזבון שהשאיר אחריו. כל עוד לא הותיר אחריו צוואה והוראה בין מי לחלק את העיזבון ואיך, הרי שהעיזבון יחולק על פי חוק הירושה. אם ישנה סיבה ליורשים שלא לפעול על דעת עצמם בחלוקת העיזבון, הרי שממנים לכך מנהל עיזבון שיטפל בפעולות הדחופות עם פטירתו של המנוח ויחלק את העיזבון על פי תוכנית חלוקה מוסכמת או על פי צו בית המשפט.

השארת העיזבון אצל ההורה השני
גם כשאחד מבני הזוג נפטר ולא הותיר אחריו צוואה, הרי שניתן להסכים על השארת העיזבון בידיו של בן הזוג הנותר וזה יחליט בצוואה משלו איך לחלק את העיזבון לאחר לכתו מן העולם. עניין זה חייב להיות מנוי וגמור עם הילדים והיורשים שהיו אמורים לקבל את הירושה באופן טבעי. ירושה זו נקראת צוואה הדדית. 

אם נוסף יורש בלתי מוכר
לעתים מניח אחריו המנוח עיזבון שאמור להתחלק בין צאצאים רבים יותר ממה שהיה ידוע עד כה – קרי, מתגלה כי למנוח ישנו ילד נוסף אשר אינו מופיע בצוואה. ילד זה יכול להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושות כדי לתבוע את חלקו מן העיזבון – ולמעשה לעקוף את הכתוב בצוואה.
חלוקת רכוש הוגנת

אילו נוספו עוד פרטים לעיזבון
אילו ישנם עוד נכסים ופרטים שלא הוספו לחלוקת רכוש בעיזבון שהותירו אב או אם, בית המשפט יבחן את נושא החלוקה של הנכסים שנוספו מחוץ למניין הרשימה, הרי שבדרך כלל יתחלק על פי צו ירושה, ולכן יש לבקש מרשם הירושות את צו הירושה ולממש אותו. 

אין חובה לערוך צוואה
כיון שאין חובה לערוך צוואה, חוק הירושה יחלק את העיזבון באופן קבוע מראש לצאצאים ולקרובי המשפחה של הנפטר כאשר בן הזוג שנותר יהיה היורש המרכזי, גם אם בני הזוג לא היו נשואים ביניהם – כיון שבאותו אופן מטופלים גם ידועים בציבור אשר עומדים בתנאים. בן הזוג יירש כמחצית מן העזבון וכן את תכולת הדירה אשר שימשה למגורים משותפים עם המנוח. רק במידה שאין צאצאים ידועים למנוח – בן הזוג יירש את הרכוש כולו. 


עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חלוקת רכוש אב או אם המשפחה
סגור