מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הסדרת משמורת בבית המשפט לענייני משפחה
מגזין משפחה

הסדרת משמורת בבית המשפט לענייני משפחה

הליך הגירושין אמנם קשה להורים שנוטלים את ההחלטות עבור כלל בני המשפחה, אולם הילדים עלולים לספוג מכך לא מעט קשיים. התחשבות בתנאי גידול הילדים ובחלוקת המשמורות אמורה להקל על התהליך אשר מזעזע גם כך את המערכת המשפחתית והאישית של כל המעורבים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/2/2014
  • |
  • 17:34
  • |
  • 1875 צפיות

בתהליך הגירושין ישנם מוקדי קושי שונים: מעבר לקושי הרגשי, ישנו הקושי להגיע להסכמות לגבי חלוקת הרכוש והסכם הממון, וכן לגבי המשמורות על הילדים. ילדים שנולדו לבני זוג נשואים אשר מתגרשים וילדים שנולדו לבני זוג ידועים בציבור שנפרדו אינם שונים זה מזה, ועדיין ישנו מקום להשקיע מחשבה מרובה שתחרוץ גם את עתידו הרחוק של הילד. בשלב זה, דיון לגבי אפשרויות המשמורת בין ההורים תיעשה עם עורך דין משפחה בעל ניסיון ושיכול לנתח את ההשלכות העתידיות של המצב שנקבע בין ההורים.

מי יקבל את המשמורת?
באופן טבעי ועל פי חזקת הגיל הרך אשר עדיין לא שונתה בישראל, ישנה נטייה חזקה לראות באם את המשמורנית הראשית לילדים שגילם בין גיל לידה ועד לגיל 6. מעבר לכך – הנטייה היא להשאיר את הילד בחזקת אמו – היכן שהתרגל להיות כל עוד יש לה את האפשרות לדאוג לצרכיו השוטפים. בדרך כלל, כפועל יוצא מכך, האב משלם את דמי המזונות המשלימים את הוצאות המחיה הבסיסיות, וחולק בכך עם האם בהגיע הילד לגיל 15.
הסדרת משמורת כחוק

ומה לגבי חילוקי דעים בנושא המשמורות?
במידה שקיימים חילוקי דעים בנוגע למשמורת בין בני הזוג או אם מי מבין בני הזוג סבור כי הפרוד או הפרודה אינם מסוגלים לגדל את הילד מסיבה כל שהיא, הרי שיש להראות את ההוכחה לכך מול בית המשפט אשר יחרוץ את הדין בנושא. ישנם הורים שאינם משמורנים אשר מסרבים לראות את הילדים או שהילדים מסרבים לראות אותם – לעתים משום הסתה של ההורה המשמורן. במקרה האחרון, יש מקום להגיש תביעה לשינוי דמי מזונות.

האם משמורת משותפת פוטרת מדמי מזונות?
ישנם הסבורים כי משמורת משותפת בה שני ההורים חולקים את הזמן שלהם עם הילדים באופן שווה פוטרת את מי מההורים מדמי מזונות, אולם אין זה כך – גם אם ניתן להגיש בקשה לחלוקת דמי המזונות באופן מוזל יותר. רצוי להתעניין בנוגע לתקדימים האחרונים בנושא, שכן ישנם פסקי דין הנוגעים לביטול דמי המזונות כליל בגין משמורת משותפת. 


הסכמי גירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום הסכמי גירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסדרת משמורת בבית המשפט לענייני משפחה
סגור