מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » עבירות מע"מ
מגזין פלילי

עבירות מע"מ

עבירות מסוג עבירות מע"מ אינן מחייבות כוונה פלילית מאחוריהן, ופעמים רבות קורות גם כשהעבריין פעל בתום לב – ללא עבר פלילי מאחוריו. עדיין, עבירות מס בעלות חומרה במישור הכלכלי והפלילי כאחד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/2/2014
  • |
  • 16:56
  • |
  • 1854 צפיות

עבירות ערך מוסף מוכרות לשיטת המשפט הישראלי כעבירות בעלות חומרה רבה, כיון שהן גורמות נזק מבחינה ציבורית וגם מבחינה אישית. על פי המציאות, נראה שהן לאו דווקא מבוצעות על ידי עבריינים בעלי רקע קודם בתחום, אלא על ידי אזרחים מן השורה – מעבירות מס קלות יחסית ועד לעבירות בעלות אופי חמור. ניתן לחלק את עבירות מס ערך מוסף לעבירות טכניות ולעבירות מהותיות, כאשר העבירות הטכניות אינן מתבצעות מתוך כוונה פלילית ואילו העבירות המהותיות מתבצעות כדי לחמוק מתשלום מס בכוונה תחילה. 

עבירות מע"מ טכניות
על פי החוק, הוכחה כי מדובר על עבירת מע"מ טכנית תעמיד את הנידון לשנת מאסר, אולם מגמת הענישה תשתנה בהתאם לנסיבות. במידה שהמחדלים בגינם הוגש כתב האישום לא הוסרו, העונש שיוטל על העבריין יהא מאסר בפועל. 
עבירות מע"מ כעבירה פלילית

עבירות מע"מ מהותיות
כשמדובר על כוונה תחילה לחמוק מן החובה המוטלת בתשלום המע"מ זה מחייב מאמץ מסוים מידי העבריין כדי לקיים את העבירה. עליו למסור ידיעה כוזבת או מסמך שכולל את הידיעה הזו – לרוב מסמך מזויף, להסתיר הוצאות שנעשו או הכנסות, אי הוצאה של חשבונית מס או הוצאת חשבונית ללא עסקה שנעשתה בפועל, ניכוי מס תשומות ללא נוכחות המסמך על פי סעיף 38 לחוק ועוד פעולות או המנעות מפעולות כדי להתחמק מתשלום מס.

חשבוניות מס פיקטיביות
סוגיית החשבוניות הפיקטיביות נדונה במספר רב של פסקי דין. לפי ההלכות, מטרת החשבונית היא לתעד באופן מדויק כל פרט בעסקה שלשמה החשבונית הוצאה. הפרטים הכוזבים בחשבונית יכולים להיות שם העוסק, סוג הסחורה או סכום העסקה – ובכך היא מסכלת את המטרה שלשמה החשבונית הוצאה ותיחשב לחשבונית שהוצאה למטרות הונאה או לרימוי שלטונות המס.

הוכחת היסוד הנפשי והיסוד העובדתי
בעוד שקל יחסית להראות את היסוד העובדתי בעצם הפקת החשבונית, הרי שמלאכת הוכחת היסוד הנפשי קשה יותר. כדי לעשות כן, יש להראות כי הייתה מטרה מסויימת לעניין העבירה. במידה שאדם נקלע למצב בו המדינה מאשימה אדם מסוים בעבירות מע"מ – הרי שיש להתייעץ עם עורך דין מיסים באשר להתנהלות האסטרטגית בנושא. 


עורכי דין לענייני מעמ
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מעמ. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עבירות מע"מ
סגור