מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » מהם סייגי ההסדר המותנה?
מגזין אזרחי

מהם סייגי ההסדר המותנה?

החוק להסדר מותנה מסמיך את גופי התביעה שמנויים בתיקון לחוק כדי לסגור תיק תביעה כנגד החשוד בעילה של סגירה בהסדר – לאחר שהחשוד הסכים להודות בעבירה המיוחסת לו ולקיים את התנאים בהסדר. יש להסדר זה גם כמה סייגים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/2/2014
  • |
  • 17:08
  • |
  • 2186 צפיות

היועץ המשפטי לממשלה אשר משמש גם כראש התביעה הכללית פרסם בתקופה האחרונה  שורת הנחיות שמחוללות מהפך במשפט הפלילי – הליך ההסדר המותנה. הליך זה נועד כדי להקל על העומס של התביעות המוגשות לידי הרשות השופטת  - שהינו חסר תקדים בהיקפו. תוך כך ניתן לקצר גם את זמני הטיפול בהחלטות שניתנות על ידי רשות זו. בנוסף לכך, היתרון מצד הנשפטים הוא סיוע למי שנשפט לראשונה בחייו על עבירה קלה לחזור לשגרת החיים מהר ככל שניתן – ומבלי שכתב האישום יעיב על עתידם.

עיקרי ההסדר
הנחיות אלו מונות את סגירת התיק בהסדר – לפי סעיף 67א'-ב', סיוג ההסדר לעבירות מסוימות – לפי סעיף 67 א'-ג', תנאים לעריכת ההסדר – לפי סעיף 67 א'-ד', הוראות לעריכת הסדר 67ב', תוכן לפי סעיף 67-ה, עילת סגירת התיק בהסדר – סעיף 67-ו'ף סירוב או הפרת תנאי הסדר בסעיף 67-ז' ועוד סעיפים נוספים. 

סייגי ההסדר המותנה
ההנחיות החדשות תוטלנה בשלב ראשון רק על תובעי הפרקליטות ועל התובעים בנושאי תכנון ובניה. ההסדר יחול אך ורק על עבירות שהענישה בגינן לא כוללת מאסר בפועל, מאסר על תנאי או עבודות שירות. המשמעות היא שהן כן יכולות לחול על עבירות פזיזות ורשלנות, עבירות מחשב שונות, השארתו של ילד ללא השגחה וכדומה. 
מהו הסדר מותנה?

סגירה של תיקים בהסדר המותנה
התקשרות עם עורך דין פלילי או כל עורך דין בתחום העבירה יאפשר להוביל את תיק התביעה לקראת הסדר בו הנאשם מודה באשמה מסוימת על פי הראיות שנמצאו כנגדו, ומתחייב לשלם את הפיצוי או לפחות להמנע מביצוע עבירה זו בעתיד. התאמה של הסדר זה לעבירות שבהן התגובה החברתית כנגד העבריין אינה גבוהה במיוחד.

סייגים נוספים בהסדר מותנה
ישנם סייגים נוספים שבגינם ניתן לסגור תיק תביעה, כמו למשל בעבירות פשע שמנויות בתוספת השישית, ואינן עבירות שבגינן ניתן להטיל קנס או כופר, כשהנאשם לא עבר עבירות בחמש השנים האחרונות וסייגים נוספים. כל אלו, בתנאי שהנאשם לא עבר עבירות כל שהן בחמש השנים שקודמות למועד הגשת תיק התביעה. 

מאמרים בתחום:

עורכי דין לעריכת כתבי הגנה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעריכת כתבי הגנה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהם סייגי ההסדר המותנה?
סגור