מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » ניהול הסדר נושים
מגזין חובות והוצל"פ

ניהול הסדר נושים

הסדר נושים הינו הסדר בעל אופי משפטי לפיו מנהלים את אופן תשלומי החובות. החובות אינם חייבים להיות כלפי הנושה, אלא יכולים להיות גם חובות לצד שלישי כמו בנקים, ספקים ואנשים פרטיים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/10/201
  • |
  • 11:59
  • |
  • 2154 צפיות

הסדר נושים הוא תוכנית שבה החייב ישלם לנושה בתשלומים על פי הסיכום שבין הצדדים, או שישלם פחות מכפי הערך האמיתי של החוב. המטרה היא למעשה לאפשר להמשיך ולקיים את החברה או העסק, או כדי לשלם לנושים את החובות, ומבלי להפר את עיקרון השוויוניות. זה יכול להיות הסדר במסגרת הליך פשיטת רגל, או בין אם ללא ההליך – כדי להוציא את החייב מן הקשיים הכלכליים בדרך מוסכמת, שמסייעת לחייב לפתוח דף חדש בחייו.

הסדר נושים באמצעות עורך דין
על מנת להתמודד עם הסדרי נושים יש צורך לפנות לעורך דין מנוסה בתחום זה, כדי לנהל משא ומתן יעיל מול הנושים על מנת להפחית את החוב תוך כדי הסדרת התשלומים – עד כמה שאפשר, ולקבל את ההסכמה של הנושים לפריסת החוב בטווח הארוך. חשוב לזכור כי גם צד הנושים יהיה מגובה באמצעות עורך דין מטעמו, ועל כן זירת ההתרחשות היא בעיקר ביניהם.
 
ישנם דברים שהסדר נושים אינו פותר
הסדר נושים אינו דרך להתחמקות מן התשלום של החוב; ההסדר נחוץ להבראת חברה כמו גם לחיסול העסקים של החברה, וחייב שמעוניין בכך אינו יכול לכפות זאת על הנושה, אלא אם הסכים לכך באמצעות עורכי הדין. לנושים ישנן זכויות, ואישור ההסדר יערך באופן דמוקרטי. ישנה חלוקה לקבוצות אינטרסים של הנושים, כשכל קבוצה אמורה לאשר את ההסדר לפי הרוב שהחוק קבע. 
הסדר נושים - החייב משלם לנושא בתשלומים שהם קבעו מראש

הסדר נושים אינו הקפאת הליכים
הסדר הנושים אינו שיטה נוספת להקפאת הליכים לעיכוב החייב, כמו למשל אי אפשור יציאתו של החייב אל מחוץ לגבולות המדינה והגבלות נוספות המוטלות אורח טבעי על חייב כדי שלא יתחמק מהתחייבותו זו. היפכא מסתברא, אולם מאידך ניתן להגיש בקשה לבית המשפט כדי לבקש ביטול של התנאים הללו, כדי לאפשר לחייב לפעול ולהשיג את הכספים המאפשרים לו כדי לצאת מהפלונטר. 

הגשת ההסדר
הפשרה תיערך על פי טופס 13 ותוגש לכונס הנכסים הרשמי. הכונס הרשמי הוא זה שיקבע את מקום ומועד כינוס הועדה, וישלח את הזימונים לכלל הנושים. לאחר שנוצר רוב כחוק לאישור ההצעה, בית המשפט יאשר זאת בית המשפט. נושה יכול שלא להשתתף באסיפה, כל עוד הוא מודיע במה הוא מצודד – בהסדר או שלא בהסדר. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין להסדרי חובות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להסדרי חובות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ניהול הסדר נושים
סגור