מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » תביעה להגדלה או הפחתה של מזונות ילדים
מגזין משפחה

תביעה להגדלה או הפחתה של מזונות ילדים

בני זוג שמתגרשים או נפרדים זה מזה ויש להם ילדים משותפים בדרך כלל יסדירו את נושא המזונות ביניהם באמצעות תביעה, האמורה לצפות את גובה דמי המזונות המתאימים שישארו לאורך זמן. כאשר חלים שינויים מסוימים, ניתן להגיש בהמשך תביעה לשינוי גובה דמי מזונות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/2/2014
  • |
  • 14:50
  • |
  • 1803 צפיות

דמי המזונות לילדים נקבעים על פי כושר ההשתכרות של ההורים ומתחלקים על פי מהות וצרכי הילדים בראיה לפני עתיד. כל הסכם שמגיעים אליו הוא הסכם שיש לכבד, אלא אם מגישים תביעת שינוי בגובה דמי המזונות בהתאם לצורך או ליכולת. לעתים, בני הזוג אינם מצליחים להגיע ביניהם להסכמה על דמי המזונות הקבועים ביניהם, ובית המשפט מתערב ביניהם ומכריע בסוגיה עד לקבלת תוקף של פסק דין. במקרים אלו בדרך כלל משלמי דמי המזונות נאלצים לפנות בערעור על ההכרעה, כדי לשנות את דמי המזונות שנפסקו.

מה לוקחים בחשבון עם קביעת דמי המזונות?
שיעור דמי המזונות יקבעו על פי מספר פרמטרים שבית המשפט יקח בחשבון; בין היתר מדובר על גילאי הקטינים, האם המשמורת היא משותפת או מה היחס שבין שהות הילדים אצל כל אחד מן ההורים שלו, מה הייתה רמת החיים לפני פרוץ הסכסוך שבין ההורים, מהו גובה ההכנסות מכל מקור של כל הורה ומה גובה ההוצאות ושיקולים נוספים שילקחו בחשבון על פי הצגת הדברים באמצעות עורך דין משפחה.
שינוי גובה מזונות

על כתפי מי נטל הוכחת הטענות?
נטל ההוכחה לצורך לשנות את דמי המזונות הוא על כתפי התובע, כלומר – בדרך כלל על כתפי ההורה שאינו משמורן או ההורה שנוטל במשמורת משותפת אולם עדיין משלם דמי מזונות גבוהים באופן ניכר מן הצורך, וכן הורה שנתקל בסירוב מצד הילדים להתראות או לנהל קשר. אילו התביעה היא מטעם ההורה המשמורן הרי שהוא יוכיח זאת, בדרך כלל כדי להגדיל את התשלום או להקטין אותו על מנת להקל על הפרוד.

הגשת תביעה במסגרת נפרדת
אין להגיש את תביעת שינוי דמי המזונות במסגרת אותו הליך של קביעת דמי המזונות המקוריים, אלא שיש לדון בכך מחדש ובנפרד. כל עוד לא נתקבל פסק דין בנושא התביעה החדש, עדיין יש לקיים את תשלום דמי המזונות כפי שנחרץ בתביעה הקודמת וקיבל תוקף של פסק דין. 


מזונות אישה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מזונות אישה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעה להגדלה או הפחתה של מזונות ילדים
סגור