מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מצד אחד משמורת ומצד שני מזונות ילדים
מגזין משפחה

מצד אחד משמורת ומצד שני מזונות ילדים

ההורים אינם חייבים להסכים על המשך שיתוף החיים ביחד, אולם כל עוד יש להם ילדים משותפים, הרי שניתן לקיים משמורת משותפת בה ההורים מטפלים שווה בשווה בילדים גם לאחר הגירושין, גם אם זה בדירות נפרדות. ומה לעניין דמי המזונות?
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/2/2014
  • |
  • 12:52
  • |
  • 2018 צפיות

הורים רבים מעוניינים להמשיך את הקשר הרציף עם הילדים ממש כפי שהיה ערב הגירושין, ומתכננים את מסלול חייהם על פי דרישות בית המשפט כדי לחלק את המשמורת המשותפת ביניהם על הילדים הקטינים; עליהם לגור בסמיכות גיאוגרפית, לפנות לילד מקום משלו כדי שישהה במחיצתם לאורך כמחצית מן הזמן, להיות מסוגלים לטפל בו וכשההורים יודעים לתור את הקונפליקטים ביניהם ללא מעורבות הילד. 

קבלת משמורת משותפת
לאחר שניתן להראות כי בני הזוג מקיימים ביניהם את התנאים הללו שבית המשפט דורש משניהם וכי כל אלו עונים על טובת הילד, יש להגיש את הבקשה לבית המשפט באמצעות עורך דין משפחה ולתקף את הבקשה הזו – בתוקף פסק דין. נשאלת השאלה מה תהיה ההתייחסות לדמי המזונות – האם האב שהיה אמור להיות באופן טבעי הזן את הילדים בדמי מזונות יקבל הפחתה משמעותית בתשלום דמי המזונות?
הקשר בין משמורת למזונות

פסיקת דמי המזונות
בית המשפט דן בכל מקרה לגופו, תוך שהוא קובע על פי הטיעונים והמסמכים השונים שמובאים לידיו את גובה דמי המזונות. פסיקת דמי המזונות זוכה לתוקף משפטי של פסק דין ויש לקיים את תשלום דמי המזונות מדי חודש בחודשו – ולא, תוגש הצעה על ידי הצד השני אל הלשכה להוצאה לפועל. 

האם ניתן לשנות דמי מזונות?
ניתן לשנות בקשה לדמי מזונות, גם אם קיבלה תוקף של פסק דין. מאידך, בית המשפט אינו שש לשנות אותם ללא סיבה מוכחת ומוצדקת. ניתן לפתוח מחדש את הסכם הגירושין כשישנה הוכחה לשינוי מהותי בנסיבות – שינוי שלא היה ניתן לצפות אותו בזמן חתימת ההסכם. זו יכולה להיות לצורך העניין סרבנות של הילד לקיים קשר בין ההורה המשלם ובין הילד, הולדת ילדים נוספים לאב וירידה משמעותית ביכולת התמיכה, שינוי במקום העבודה, עלייה גבוהה במדד המחירים ועוד אפשרויות נוספות. זאת, בתנאי שנכתב באופן מושכל מלכתחילה בהסכם הגירושין, כי מותרת פניה חוזרת לבית המשפט בהתאם לשינוי מהותי בנסיבות. 


עורכי דין למשמורת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למשמורת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מצד אחד משמורת ומצד שני מזונות ילדים
סגור