מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » זכויות הנפגע בתאונת דרכים
מגזין תעבורה

זכויות הנפגע בתאונת דרכים

ישנם כמה כללים בלתי כתובים שיש לעשות לאחר פציעה שקרתה במהלך השירות הצבאי. בשלהי שנת 2013 מליאת הכנסת אישרה זכאות לסיוע אגף השיקום במשרד הביטחון אילו התנאים להיווצרות מחלה או פציעה בזמן השירות הצבאי ייחודיים לו ולא לאזרחות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/2/2014
  • |
  • 14:58
  • |
  • 1863 צפיות

המדינה מראה במעשיה מחויבות מוסרית למי שמתגייס לשורותיה והופך לחלק בלתי נפרד מן העשייה הבטחונית השוטפת, ולפיכך מיומנות הטיפול בנפגעים במסגרת השירות הצבאי הינה מיומנות שישראל מובילה בה בין מדינות שונות בעולם. רווחתו של נכה צה"ל והשירותים והתגמולים כלפי נפגעים מכוונים כדי לספק את הצרכים הממשיים של הנפגעים וגם להביע הוקרה למי ששילם מחיר כבד בעצם גיוסו לשורות הביטחון. לצורך העניין ולקבלת התגמולים הללו, יש להיות מוכרים כנכי צה"ל או מי שנפגע במהלך שירותו הביטחוני, רק לאחר שענו על תנאים מסוימים.

זכאות להגשת תביעה להכרה בנכות
כל מי שיש לו חלק בשירות הביטחון של מדינת ישראל – ובכלל זה ישנם שוטרים, חיילים בשירות חובה או קבע, סוהרים ואנשי שב"ס, אנשי שב"כ ואנשי המוסד אשר נפגעו במהלך השירות הביטחוני צריכים לענות על תנאים מסוימים לצורך הכרה בנכות במסגרת שירותו, כמו למשל מי שנפצע או חלה במחלה שהחלה או הוחמרה בזמן השירות ואין לכך מקבילה בחיים האזרחיים. מי שלא הוכר כנכה שירות הביטחון יפנה לרוב באמצעות עורך דין בתביעה לביטוח הלאומי.
זכויות ותמלוגים

למי תוגש התביעה?
את התביעה הזו יש להגיש לקצין התגמולים שבאגף שיקום נכים. קצין תגמולים זה ממונה על ידי שר המשפטים לפי מה שקבוע בחוק הנכים, והוא עוסק בתביעות ובקביעת הזכאות לפי חוק הנכים וחוק למשפחות חיילים אשר נספו במערכה. יש להגיש את התביעה על גבי טופס מיוחד ואליו מצטרפים גם מסמכים כמו אישור רפואי, עותק תעודת זהות וגם ספח, ויתור על סודיות, אישור היחידה אודות תנאי השירות וכל אישור אחר שהוא רלבנטי.

תזמון הגשת התביעה
יש להגיש את התביעה עד שלוש שנים ממועד השחרור של התובע מבין שירות הביטחון – ובמקרים חריגים ניתן להגיש את התביעה גם לאחר 3 שנים אלו. אי הגשת תביעה במועד או כפי שהוסכם מראש עלולה לדחות את התביעה מראש. חייל בשירות חובה יגיש את התביעה רק לאחר סיום שירותו ואילו חיילים בצבא קבע, סוהרים ושוטרים זכאים להגשת התביעה כבר בזמן השירות. 


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות הנפגע בתאונת דרכים
סגור