מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » כיצד נתבע פיצויים לאחר תאונת דרכים?
מגזין תעבורה

כיצד נתבע פיצויים לאחר תאונת דרכים?

בכל יום אנו שומעים על תאונת דרכים על כבישי הארץ, ותאונות כאלו הן בדרך כלל כאלו שמערבות לצערנו נפגעים וגם הרוגים. תביעת פיצויים מן התאונה מתאפשרת גם על ידי מי שגרם לתאונה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/2/2014
  • |
  • 15:59
  • |
  • 2047 צפיות

על פי מחקרים וסטטיסטיקות, תאונות הדרכים נגרמות בשל שלוש סיבות עיקריות: הגורם האנושי – מצבו של הנהג בזמן הפעולה, בין אם היה תחת השפעה ואפילו מצב רגשי סוער, חוסר תשומת לב או חוסר ערנות, נהיגה עבריינית ועוד. ישנו הגורם התשתיתי – כבישים לא מתוחזקים או תמרורים שאינם ברורים או מוצבים במקום בולט, חוסר הפרדה בין הנתיבים, כתמי שמן ועוד. ישנו גם הגורם המכאני, שמשפיע על לא מעט תאונות. רכב שאינו במצב תקין – מן הגלגלים ועד לבלמים או למערכות הבטיחות יכולים להכריע גורל.

נכות בעקבות תאונת דרכים
נכות נפשי או פיזית יכולה להפסק למי מן המעורבים בתאונות הדרכים – גם לנהג הפוגע ואפילו לקרוב משפחה מדרגה ראשונה שלא נכח במקום אולם נפגע מכך נפשית. התקשרות עם עורך דין בנושא תעבורה יכולה לסייע בהוכחת הנזק שנגרם כתוצאה מן התאונה, ולא בהחמרה של מצב שהיה קיים קודם. קביעת אחוזי הפיצויים ותביעתם מן הגורמים השונים – לרבות הביטוח הלאומי, מקנה פיצוי על נכות נפשית או פיזית.
תביעת פיצויים לאחר תאונת דרכים

נכות תפקודית או רפואית?
לאחר הצגת חוות הדעת בפני השופטים וקביעת הנכות הרפואית, יש לבחון בפועל איך מתבטא אותה נכות באופן תפקודי. יכול להיות שיתגלעו בין השתיים פערים. לדוגמה, יכול להיות שאדם נפגע ברגלו, אולם עדיין יהיה יכול לתפקד באופן מלא ליד מחשב ולכן הנכות התפקודית פחות חמורה לכאורה לקביעת יכולת תפקודית בעבודה. על פי הנכות התפקודית נקבעים הפיצויים, אולם יש לקחת בחשבון את המשמעות שבה קובעים את אי יכולתו לעבוד בעבודות מסוימות. 

תאונת דרכים מכניסה או יציאה מרכב
נשאלת השאלה האם כניסה או יציאה מרכב היא מצב שנכללת בהגדרה של שימוש ברכב בזמן תאונת דרכים. ההגדרה לתאונת דרכים בסעיף 1 בחוק הפיצויים תכלול גם את ההגדרה הבסיסית שבו השימוש הוא לצורך מטרות תחבורה. לפיכך יש צורך להראות באמצעות הוכחת התנאים המתאימים, כי באמת היה זה שימוש לצורך עניין תחבורה, מה שמצדיק פיצויים. 



עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד נתבע פיצויים לאחר תאונת דרכים?
סגור