מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חישוב של פיצויים
מגזין עבודה

חישוב של פיצויים

כיצד מחשבים פיצויי פיטורין? איך נדע כמה מגיע לנו ולפי איזו תקופת זמן? במאמר הבא ננסה לענות על השאלות שעולות כאשר עובד מפוטר מהעבודה ורוצה לדעת איזה סכום של פיצויים מגיע לו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/9/2013
  • |
  • 17:47
  • |
  • 2269 צפיות

כאשר אתם מסיימים את עבודתכם, בין אם פוטרתם או אם התפטרתם, זהו אירוע מאוד משמעותי, שצריך לעבור תהליך מסויים. לפעמים זה גם רגע לא נעים. כשעובד מסיים את תפקידו הוא צריך לדעת מה הם הזכויות והחובות שלו, וכיצד ייחשב את הפיצויים שמגיעים לו.

החוקים והחובות
כל עובד שמסיים את עבודתו, זכאי לפדות את ימי החופשה שנותרו לו וגם את ימי ההבראה. בנוסף, אם אדם פוטר ממקום עבודתו, הפיצויים שמגיעים לו הם לפי מספר השנים שעבד, בהכפלת המשכורת העדכנית. כלומר, אם הוא הרוויח בשנתיים הראשונות 3000 שקלים, ובשנה השלישית והאחרונה 5500 שקלים, אם הוא פוטר הוא יקבל את השכר העדכני במכפלת מספר השנים (5500 כפול שלוש שנים).

ואם העובד עזב?
כל מעביד חוסך לעובד בצד סכום מסויים של כסף לפיצויים, בדרך כלל סכום שנע בסביבות ה-8% מהשכר, באמת יעזוב, או במקרה שלא מגיעים לעובד פיצויים, הוא יכול לקבל את הכספים אשר חסך המעביד עבורו בכל מקרה. 
רק בית הדין לעבודה יכול להורות על שלילת פיצויים במקרה של פיטורי עובד

משיכת פיצויי הפיטורים
פיצויי הפיטורים נצברים בקופת הגמל והפנסייה, והסכום שנצבר שם יעבור לעובד ללא תנאי מוקדם, אם העובד התפטר ואם לא נקבע בהסכם ביניהם שהכסף יועבר למעסיק. אם המעסיק רוצה למשוך את הכסף, צריכים להתקיים שלושה תנאים: העובד התפטר בנסיבות שלא מזכות אותו כלל בפיצויים, הסיבה השנייה היא שאין הסכם אשר קובע שהוא רשאי למשוך או לא רשאי, והשלישי הוא שהכספים הופקדו לקופה שלא מוגדרת כקצבה.

פיטורים מוצדקים – הפיצויים ישללו?
אם העובד ביצע עבירת קלון או מהילה באמון המעביד, לעיתים הפיצויים יכולים להישלל. כלומר, אם העובד עבר על חוקים שנכתבו בהסכם מראש בינו לבין המעסיק, המעסיק יהיה רשאי לשלול ממנו פיצויים. הסמכות לקבוע את שלילת הפיצויים חלה על בית הדין לעבודה בלבד ולא על המעביד.

עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חישוב של פיצויים
סגור