מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מעמד בן זוג זר–אפליית בני זוג מאותו מין
מגזין משפחה

מעמד בן זוג זר–אפליית בני זוג מאותו מין

אזרח ישראלי שמעוניין להסדיר את מעמדו של בן זוגו הזר בישראל – והוא מאותו המין, צריך לקיים הליך מדורג שנבחר מתוך שתי אפשרויות חוקיות. כיום ניתן להסדיר את המעמד גם אם בן הזוג גם אם הוא נמצא בישראל ללא אשרה ומבלי שיצא את גבולות הארץ.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/2/2014
  • |
  • 16:10
  • |
  • 1887 צפיות

בישראל שוהים זרים ממדינות שונות ברחבי העולם, ומתוך כך יכולה לצמוח בין השוהים בישראל ובין הישראלים זוגיות איתנה ובעלת שאיפות לעתיד. כך גם עם ישראלים רבים שמטיילים ברחבי העולם ופוגשים בבני זוג לחיים – בני זוג מאותו המין. לאחר שהקשר מבסס את מצבו, ניתנת לבני הזוג אפשרות להסדיר את מעמדו של הזר בישראל ואף להקים בישראל בית. ישנם שינויים מינוריים בין בני זוג הנשואים להלכה ובין בני זוג שהם ידועים בציבור – ובכלל זה גם זוגות חד מיניים.

המשך החיים המשותפים בישראל
כדי להסדיר את מעמדו של בן הזוג הזר בישראל עומדות שתי אפשרויות חוקיות. הראשונה היא על בסיס נישואין אזרחיים שעורכים מחוץ למדינת ישראל, והשניה היא הגשת בקשה לאשרה באמצעות עורך דין בקיא בנושא על סמך ניהול של חיים משותפים יחדיו (כידועים בציבור). כדי לנקוט באפשרות השניה יש להוכיח עמידה בקריטריונים כמו הוכחת אמיתות וכנות קשר, הליך שנקרא גם "הליך מדורג". 
הסדרת מעמד זוגות חד מיניים

מהו ההליך המדורג?
יש להגיש בקשה במשרד הפנים שסמוך למקום המגורים של בן הזוג בעל האזרחות הישראלית. לאחר שהגיש בקשה תוך צירוף המסמכים המעידים לפי דרישה על הקשר הזוגי וכן תעודות שמאומתות מארץ מוצאו של הזר, בני הזוג יוזמנו לריאיון במשרד הפנים שבו תבחן כנות הקשר ואמיתותו. חלק מן המסמכים מתבקשים להיות חתומים עם חותמת אפוסטיל.

הוכחת קשר בהליך מדורג
לאחר שהוכח הקשר הזוגי בין השניים, תוענק אשרה מסוג ב-1, עם תוקף לשנה. בחלוף השנה, תיערכנה בדיקות נוספות לצורך הוכחת הקשר והאשרה. עם תום ההליך, האשרה תוארך למשך 3 שנים באופן מצטבר. לאחר התקיימות 3 שנים של אשרת ב-1 ובהיעדר כל מניעה ינתן מעמד של תושב ארעי א-5 לאורך שנה ולמשך 4 שנים מצטברות. לאחר תקופה מצטברת של 7 שני ובהיעדר מניעה, בן הזוג יקבל מעמד של קבע. 



עורכי דין למשמורת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למשמורת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מעמד בן זוג זר–אפליית בני זוג מאותו מין
סגור