מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הגט- אז מה זה בכלל?
מגזין משפחה

הגט- אז מה זה בכלל?

גט הוא צורת היחיד ל"גיטי נשים" – מסמך הלכתי שכתוב על גבי קלף, בו הבעל מגרש את האישה במשפט האמור " הרי את מותרת לכל אדם". לתורה ישנו ציווי אחד או שניים בנושא, ואילו כל היתר – נחצבו מן התורה שבעל פה ומפסיקות חכמים מאוחרות יותר.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/2/2014
  • |
  • 11:06
  • |
  • 1940 צפיות

הגט הוא אחד מתרי"ג מצוות התורה ויש לו אזכור בספר דברים ובספר ישעיהו – בשמו "ספר כריתות" – אשר היה נהוג עוד מימי אברהם אבינו. ישנה הוראה מפורשת לגבי גירוש האישה מבית הבעל – יש לכתוב זאת בספר הכריתות, ולאסור על הבעל לשאת את אותה האישה שוב. בעבר, לבעל הייתה חזקה לגירוש האישה גם בניגוד לרצונה, ולאחר חרם דרבנו גרשום, גירוש האישה בעל כורחה נאסר. ישנן דרישות נוספות שנתגבשו עם הזמן, כמו למשל גירוש האישה אך ורק עם שטר חוב או בהקשרים אחרים של קניין, אולם כיום שטר החוב לבדו מסיים את קשר הנישואין ביניהם, ויותאם כלפי כל זוג. 

עיקרי הדרישות בכתב הגט
ה"גט" הינו פיסת נייר שנמסרת מרצון מצד אחד לשני, ויש בה מידע מותאם כלפי שני הצדדים הנוגעים לעניין. לעתים עולה השאלה – האם לגט ישנו ערך של חוזה בין הצדדים. במידה שהתשובה על שאלה זו היא חיובית, הרי שבעל שיסרב לתת גט לאשתו יחשב למפר חוזה. אקט מסירת הגט תיערך בין הבעל והאישה בתוספת שני עדים – ואין חובת נוכחות רבנים. גם אם הרבנים נמצאים, הרי שאין בידם כוח השפעה על רצונו של הבעל למסור את הגט. אלו לא ישמשו בתפקידם כמגשרים או בוררים במחלוקת.
מהו בכלל גט?

ניתן למסור את הגט באמצעות שליח
הבעל יכול לשלוח את הגט לאישה באמצעות אדם מטעמו – ונהוג לעשות זאת כאשר שני הצדדים אינם נפגשים אולם ישנו חשש שהבעל יעגן את האישה, ויהיה קל יותר למסור את הגט באמצעות שליח. ישנה אפשרות שהאישה תמנה את השליח מטעמה, אולם חייבים להראות הוכחה כי האישה מינתה את השליח – לכן כרוכים בכך קשיים טכניים.

סרבנות או תכסיסנות גט
במקרה שצד אחד אינו מסכים לתת את הגט לצד השני, ישנו מקום לבדוק האם יש בצד הסרבנות גם תכסיסנות גט. התקשרות עם עורך דין גירושין יכולה להניב תועלת כדי להבין מהם הצעדים החוקיים שניתן לנקוט בהתאם להתנהלות הצד השני ולהוביל לכדי המצב הרצוי. 

מאמרים בתחום:
סרבני גט


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הגט- אז מה זה בכלל?
סגור