מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » פיצויים עונשיים - אימתי ניתן לתבוע?
מגזין פלילי

פיצויים עונשיים - אימתי ניתן לתבוע?

לבתי המשפט הדיוניים ישנה הסמכות לפסוק פיצויים עונשיים, אולם אלו נמנעים מכך. זאת על אף שהמעשים וההתנהגויות שהוכחו נמצאו ראויים לגינוי ומהות הפסיקה אמורה להיות אזרחית על פי תכלית העונש.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/3/2014
  • |
  • 11:54
  • |
  • 1894 צפיות

בבואו לבית המשפט לפסוק פיצויים עבור אדם, הוא יבדוק את רכיב הנזק. זהו רכיב שמעוגן בעוולת הרשלנות והוא משתרע על עקרונות הנזיקין שדורשים צדק מתקן, צדק חלוקתי, הרתעה, פיצויים והשבת המצב לקדמותו. פיצויים עונשיים יפסקו על פי התנהגות המזיק והרצון להרתיעו ולהעניקו, ללא קשר לגובה הנזק. מסיבה זו, לא בכל מקרה בית המשפט יפסוק פיצוי לנפגע משום פיצויים עונשיים. יוצא שישנם מקרים קיצוניים בהם מתרככת הדרישה להוכחת כוונת זדון והעונש יהיה של הרתעה ועונש, בעוד במקרים אחרים שהם חמורים ומעוררי סלידה אין חובה להוכיח כוונת זדון. 

על פיצויים עונשיים
המזיק ישלם את הפיצויים העונשיים שנוספים על פיצוי אודות הנזק החומרי שנגרם. יש בכך גם אלמנט של הרתעה וענישה. על פי התפישה העקרונית, הפיצויים הם סעד תרופתי. מטרתם – היא פיצוי האדם אודות הנזק שנגרם לו. על פי דיני נזיקין – מסירים את הנזק שנגרם באמצעות תשלום כספים. 
סעד הפיצויים העונשיים בראי בית המשפט

הימנעות מפסיקת פיצויים במקרים חמורים
כאשר בית המשפט בא לדון במקרה, יבדיל זאת לשניים - למקרה בו מתקיימים הליכים פליליים והייתה הרשעה פלילית ובין מקרה שבו אין הרשעה פלילית. כל עוד לא התקיימו הליכים פליליים בתי המשפט סירבו לפסוק פיצויים עונשיים, ואילו הייתה הרשעה פלילית בתי המשפט מבחינים בין תכלית עונשית ובין תכלית הרתעתית שבמשפט הפלילי לעומת המשפט האזרחי, כדי להשיב את המצב לקדמותו. 

מקרה חריג וראוי לגינוי לצורך פיצויים עונשיים
מעשי זיוף ושיבוש הליכים משפטיים כדי להסתיר ולטייח ראיות ועובדות שקרו אלו עבירות פליליות שקושרות את המקרה לפלילים גם אם המעשה עצמו לא השתייך למטריית הפלילים. באמצעות עורך דין מתמחה בתחום, ניתן לטעון לפיצויים עונשיים על סמך החרגת המקרה במשפט האזרחי שראוי לגינוי ועומד בקריטריונים שנקבעו על פי הפסיקה בישראל וארצות הברית לפסיקת פיצויים עונשיים.

ניתן לגרור תביעה אזרחית להרשעה בפלילים
כל עוד מדובר על שני תחומי שיפוט אשר יש ביניהם תחומי השקה לא מעטים, יש מקום לבחון באם המקרה המדובר מצדיק טיעונים הקושרים אותו עם המשפט הפלילי והגשת תביעה פלילית. המשמעות היא שניתן יהיה לתבוע פיצויים עונשיים.


עורכי דין לתביעות פיצויים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויים עונשיים - אימתי ניתן לתבוע?
סגור