מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פיצויים לעובד שהורשע בגניבה מהעסק
מגזין עבודה

פיצויים לעובד שהורשע בגניבה מהעסק

עובד הורשע בדין פלילי בגניבה ממעסיק - האם פיצויי פיטורים? לא אחת נתקלים מעסיקים במיני עובדים בעיתיים אשר נחשדים בגניבה או נמצאים אשמים בה. לאור מצב זה, והיות שהורשע בגין גניבה ממעסיק מחייבת פיטורין, עולה השאלה האם לעובד זה מגיעים פיצויי פיטורין? ובכן, כאשר מדובר בעובד חדש שעבד פחות מתקופה של שנה אין פה שאלה בכלל. הבעיה עולה כאשר מדובר בעובד ותיק במיוחד. כאשר מדובר בעובד שהורשע פלילית אם מדובר שהורשע באופן פלילי בגין גניבה ממעסיקו, הרי שמבחינת בית המשפט, פסק הדין הפלילי מהווה ראייה בפני עצמה שמספיקה בכדי לפסוק לרעתו של הנאשם ולקבוע כי אין לו זכאות לפיצויים. גם חוסר האשמה פלילית, אך הימצאותה של תלונה במשטרה בגין גניבה מן המעסיק נחשבת גם היא כראיה חותכת לכך שאין העובד זכאי לקבל פיצויים בגין פיטוריו בטרם עת. כאשר יש חשד כי האישום הפלילי נעשה מלחץ יחד עם זאת הרשעה פלילית יכולה להינתן לפעמים בגין הודאתו של נאשם במעשה מתוך לחץ של חוקרים או מתוך הפחדות של עורך דינו של הנאשם כי מוטב לו שיודה בעניין ולא יקבל עונש גרוע יותר. מצב כזה בהחלט יכול להיחשב כמתן הודאה פלילית בלחץ. יחד עם זאת בכדי שטענה כזו תהיה קבילה בבית המשפט, יש לצרף חוות דעת של עורך דין או פסיכולוג אשר ינמק מדוע לטעמו ההרשעה הפלילית נעשתה בלחץ ומדוע יש לסתור את ההרשעה הפלילית הנמצאת כרגע בבית המשפט. טענה להפעלת לחץ ללא מסמכים תומכים, נחשבת מבחינת בית המשפט כלא קבילה. שלילת פיצויי פיטורים- גזר הדין הוא אינו אוטומאטי אך שאלת שלילת הפיצויים אינה אוטומטית ובעת הדיון בגזר הדין בנושא, בית המשפט בודק שיקולים כמו גודל החברה, מידת הפגיעה של המעסיק כתוצאה מן הגניבה וגם רקע אישי וכלכלי של הנאשם. כך למשל, במקרים אשר התגלה כי הגניבה התבצעה משום שהעובד הוא מתחת לקו העוני ונזקק למה שגנב לשם מחייתו, העדיף בית המשפט להתחשב בו ולפסוק לו פיצויים בכדי שלא להגיע לפת לחם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/6/2013
  • |
  • 16:53
  • |
  • 2709 צפיות

לא אחת נתקלים מעסיקים במיני עובדים בעיתיים אשר נחשדים בגניבה או נמצאים אשמים בה. לאור מצב זה, והיות שהורשע בגין גניבה ממעסיק מחייבת פיטורין, עולה השאלה האם לעובד זה מגיעים פיצויי פיטורין? ובכן, כאשר מדובר בעובד חדש שעבד פחות מתקופה של שנה אין פה שאלה בכלל. הבעיה עולה כאשר מדובר בעובד ותיק במיוחד.

 כאשר מדובר בעובד שהורשע פלילית
 אם מדובר שהורשע באופן פלילי בגין גניבה ממעסיקו, הרי שמבחינת בית המשפט, פסק הדין הפלילי מהווה ראייה בפני עצמה שמספיקה בכדי לפסוק לרעתו של הנאשם ולקבוע כי אין לו זכאות  לפיצויים. גם חוסר האשמה פלילית, אך הימצאותה של תלונה במשטרה בגין גניבה מן המעסיק נחשבת גם היא כראיה חותכת לכך שאין העובד זכאי לקבל פיצויים בגין פיטוריו בטרם עת. 

כאשר יש חשד כי האישום הפלילי נעשה מלחץ
 יחד עם זאת הרשעה פלילית יכולה להינתן לפעמים בגין הודאתו של נאשם במעשה מתוך לחץ של חוקרים או מתוך הפחדות של עורך דינו של הנאשם כי מוטב לו שיודה בעניין ולא יקבל עונש גרוע יותר. מצב כזה בהחלט יכול להיחשב כמתן הודאה פלילית בלחץ. יחד עם זאת בכדי שטענה כזו תהיה קבילה בבית המשפט, יש לצרף חוות דעת של עורך דין או פסיכולוג אשר ינמק מדוע לטעמו ההרשעה הפלילית נעשתה בלחץ ומדוע יש לסתור את ההרשעה הפלילית הנמצאת כרגע בבית המשפט. טענה להפעלת לחץ ללא מסמכים תומכים, נחשבת מבחינת בית המשפט כלא קבילה.

שלילת פיצויי פיטורים- גזר הדין הוא אינו אוטומאטי
אך שאלת שלילת הפיצויים אינה אוטומטית ובעת הדיון בגזר הדין בנושא, בית המשפט בודק שיקולים כמו גודל החברה, מידת הפגיעה של המעסיק כתוצאה מן הגניבה וגם רקע אישי וכלכלי של הנאשם. כך למשל, במקרים אשר התגלה כי הגניבה התבצעה משום שהעובד הוא מתחת לקו העוני ונזקק למה שגנב לשם מחייתו, העדיף בית המשפט להתחשב בו ולפסוק לו פיצויים בכדי שלא להגיע לפת לחם.


עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויים לעובד שהורשע בגניבה מהעסק
סגור