מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » הוצאת רישיון עסק
מגזין מסחרי

הוצאת רישיון עסק

הגשה של בקשה לרישוי עסק במועצה המקומית או בעירייה תוביל אחריה לבחינתה כדי לגבש הסכמה עקרונית ולשלוח בקשה לשאר הגורמים המחייבים אישור כמו משטרה, משרד איכות הסביבה, כיבוי אש, משרד הבריאות ועוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/3/2014
  • |
  • 12:00
  • |
  • 1949 צפיות

רישוי עסקים הינו הליך שנקבע לפי חוק רישוי עסקים, ויש לו מספר מטרות חשובות: הרישוי יכול למנוע את הסכנות לשלום הציבור ולדאוג לבטיחותם של כל מי שמצוי בקרבת מקום העסק, מניעת הדבקות ממחלות, הבטחת קיומם של הדינים הנוגעים לעניין הכבאות והבטחת איכות הסביבה. מכאן, שיש להגיש בקשה לרשות המקומית על מנת שזו תאשר רישוי עסק על סמך עמידה בתקנים. עם קבלת הבקשה ברשות המקומית, נציג מטעם המשטרה יגיע לעסק כדי לברר מה הפערים בין המצוי לרצוי – וכך יגיש טופס עבור בעל העסק עם פירוט הליקויים לתיקון ולשיפור.

פרטים שדרושים לתכנית בטיחות אירוע או עסק
יש לציין בטופס הבקשה לרישוי העסק מספר פרטים בסיסיים לגבי העסק ובעליו – מיקום העסק, פרטיו של בעל העסק, פעילות שמתרחשת בו, נתונים כלליים, תפוסת הקהל בו, פירוט כניסות ויציאות שיש לעסק – מספרן, המיקום שלהן והרוחב ופירוט מעברי המילוט – מרחקי הליכה הגישה לרכב החירום – כמה כאלו ישנן והיכן נמצאות, מדרגות, שילוט ורישוי לפריטי רישוי נוספים כמו מכירת משקאות משכרים, אולמות שמחות ומגרשי חניה.
עורך דין להוצאת רישיון עבודה

רשימת העסקים הדורשים רישוי
רבים מן העסקים בישראל דורשים רישוי על פי צו רישוי עסקים משנת 1995 – צו שנחקק מכוח חוק רישוי עסקים משנת 1968. רשימת העסקים שבצו מתעדכנת מזמן לזמן על ידי משרד הפנים. על פי הצו קבועות 10 קבוצות לסוגי העסקים ולכל קבוצה תחום תוקף רישוי. נוסף על כך ישנם משרדים שפטורים מחובת רישוי העסק, כמו למשל משרדי עורכי דין, רואי חשבון ועוד. 

תנאים לצורך קבלת רישוי עסק
אותם גורמים שמתירים רישיון לעסק מוסמכים להתנות רישוי בעל היתר זמני לעסק או בתנאי מוקדם – תנאי שאמור להתקיים עוד לפני מתן ההיתר או הרישוי. לצורך העניין אותם הגורמים רשאים להוסיף או לגרוע ולשנות תנאים מסוימים כדי להעניק רישיון. במידה שהיה סרוב למתן רישיון, ביטול רישיון קיים או קביעת תנאים בלתי סבירים לצורך קבלת הרישיון ניתן לפנות לבית המשפט המחוזי ולהגיש ערעור.


עורכי דין לענייני רישוי עסקים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני רישוי עסקים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הוצאת רישיון עסק
סגור