מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » אחריות הורים בנזיקין
מגזין נזיקין

אחריות הורים בנזיקין

להורים ישנן חובות כלפי ילדיהם, גם בפני החוק. קביעת אמצעי זהירות למניעת התרחשות תאונה על ידי הילדים היא אחת מהן – לעתים גם אם התאונה התרחשה ברשות הציבור. לעתים – להורים ישנה אחריות או רשלנות תורמת ויש צורך בנקיטת זהירות עם הגשת התביעה הנזיקית.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/3/2014
  • |
  • 17:46
  • |
  • 2799 צפיות

נתבעים העונים על טיעוני התביעה של הורים אשר ילדיהם נפגעו, פעמים רבות מגלגלים את האחריות לתביעה בחזה כלפי ההורים, בתואנה שנעשתה רשלנות תורמת מצידם של אלו. זו למעשה אחת מטענות ההגנה הנפוצות יותר – טענת ה"אשם התורם". ניתן למנות את הדוגמה שבה הילד משתמש במתקנים שאינם מותאמים לגילו בגן השעשועים. אמנם האחריות על המתקנים מוטלת על גן השעשועים, אולם קיימת חובה מצד ההורה לוודא שהילד משחק במתקנים הנכונים לו ואינו מסכן את גופו.

האחריות של הורה לפגיעות שנגרמו לילדיהם
במקרה שבו הילדים נפגעים ברשות ציבורית מסוימת, במסגרת החינוכית שבה הם נמצאים, במתקני החוגים השונים ובכלל המקומות האחרים, ההורים מגישים תביעות כנגד המחזיקים בקרקע או כל גורם אחר שיכול להיות האחראי לפגיעה בילדים. 
תביעת נזיקין כלפי הורה

ייצוג של הקטין
על פי החוק, הקטין רשאי לתבוע את הגורמים האחראיים על עוולה אשר גרמה לו לנזק, אולם כל עוד הינו קטין יעשה זאת באמצעות הוריו – האפוטרופוסים שלו. הם מוסמכים לקבל החלטות בשמו, ולהחליט אם להגיש תביעה משפטית או איך לנהל אותה והאם לקבל או להציע הצעת פשרה לצורך סילוק התביעה. כאשר נערך הסכם פשרה, אין צורך באישורו של ההסכם בבית המשפט באופן מפורש, אולם נהוג שההורים מגישים את ההסכם באמצעות עורך דין ומבקשים את אישור השרה לטובת הקטין. 

שיפוי המזיק על ידי ההורים
לאחר הגשת התביעה בידי ההורים, הם צפויים להיענות בתביעה מאת הצד הנתבע בדרישת שיפוי בגין כל סכום שבו יחויב, משום שהפגיעה אירעה משום אי זהירות מאת ההורים שלא השגיחו כהלכה על מעשיו של הקטין. טיעוני הגנה אלו מועלים גם בתביעות של רשלנות רפואית בגין רשלנות בלידה. כך, בית המשפט יקבע את היקף האחריות של ההורים על פי נסיבותיו של כל מקרה ומקרה לגופו. משום כך רצוי להתייעץ עם עורך דין אודות הסיכוי לטיעון שכזה מצידו של הנתבע ואיך ניתן להתמודד איתו.



עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אחריות הורים בנזיקין
סגור