מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » איך חוקרים נכון מתלוננות בעבירות מין?
מגזין פלילי

איך חוקרים נכון מתלוננות בעבירות מין?

הסנגור העומד לצידו של נאשם בעבירות מין עלול להתרצות ולבלבל את המתלוננות בעבירה המיוחסת המעידה ארוכות על דוכן העדים, אולם המציאות מראה כי במקרים רבים השיטה הזו היא חרב פיפיות שאינה עושה שירות נאמן לנאשם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/3/2014
  • |
  • 15:50
  • |
  • 2003 צפיות

עריכת חקירה נגדית היא אחת הדרכים לסתירת עדותה של מתלוננת בעבירות מין. במקרים בהם מדובר בתלונת שווא, זהו כלי נהדר כדי לחשוף את הפער שבין גרסת המתלוננת ובין מה שניתן להוכיח במציאות, ולהפחית בכך את משקלו של כתב האישום, שהרי אופי האישום הוא הקובע בעבירות אלו את הענישה שתינקט. יחד עם זאת, רצוי שלא להעמיד את המתלוננת על דוכן העדים לאורך זמן רב למדי, כיון שככל שתשדר מצוקה ובלבול, כן היא יכולה לרכוש את אהדת בית המשפט ובכך יצודד בה ופחות בנאשם. 

איך להתנהל במסגרת זו?
במידה שננקטת השיטה לחקירה קצרה של הנאשמת – שלא מעבר לחצי שעה למשל, הרי שהמתלוננת יכולה לסיים להעיד, ואת דברי התוכחה ניתן להביא בפני בית המשפט לאחר שירדה מדוכן העדים ואף גם לא באותה ישיבה. המשמעות של אי הטחת הטענות הנגדיות בזמן שהמתלוננת עולה על דוכן העדים מייצרת מצב שבו בית המשפט זוכר את דברי הנאשם, שכן אלו היו האחרונים. אילו המתלוננת נשמעת לאורך זמן רב – סיכוי סביר שבית המשפט יזכור את דבריה שלה, אולם עדות קצרה יותר מאפשרת גילוי של ליקויים בדבריה לאחר מכן.
חקירות בתחום עבירות המין

מיומנויות של עורך דין בתשאול מתלוננת
תשאול של מתלוננת בעבירות מין אינו פשוט ודורש מיומנות וניסיון. מדובר בעבירות קשות שבוצעו בנשים חסרות ישע ומלכתחילה התחושה היא שנקודת הזינוק למשפט אינה שווה. הרגישות שיש לעורך הדין בנושא שמורה בעיקר למי שמנוסה בכך ויש לו עבר מוצלח בזיכוי הנאשם. יש בין הרצון לגלות אמפתיה אל הנאשמת ובין הרצון להוכיח אותה חוט דק – על מנת שלא יתעורר אנטגוניזם כלפי הנאשם. 

ספק סביר
קיומו של ספק סביר יכול לערער את אמינות גרסתה של הנאשמת. מידת הכנתו של הסנגור לקראת האירוע יכולה לקבוע את הצלחת החקירה. בניית תסריט מוגדר שעונה על כל האפשרויות הקיימות בחקירה יאפשר לסנגור להתנהל באופן מושכל גם בזמן אמת. 


עורכי דין לעברות מין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות מין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך חוקרים נכון מתלוננות בעבירות מין?
סגור