מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » היחלצות מהחובות ומתיקי ההוצאה לפועל
מגזין חובות והוצל"פ

היחלצות מהחובות ומתיקי ההוצאה לפועל

קל יותר להכנס לחובות מאשר לצאת, ובכל זאת – רצוי להיעזר בצד שלישי כדי להיחלץ מכך. מרבית הזוכים אינם מוותרים על זכותם לקבל את חלקם בתביעת החוב, וגם אם העתיד הפיננסי נראה מעורפל, רצוי לעשות הסדר ביחד עם ההוצאה לפועל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 16/3/2014
  • |
  • 17:30
  • |
  • 1863 צפיות

במערכת ההוצאה לפועל קיימים למעלה מ- 3.5 מיליון תיקים – מהם תיקים לא פעילים שאמורים להסגר כל עוד לא התקבלה בקשה מצד הזוכים. אלו שנותרו חייבים וקיבלו מכתב מעורך דין הוצאה לפועל כדי לסגור את החוב יכולים לעשות זאת בכמה דרכים. עליו להכיר את התהליך ואת ההליכים שבהם יהיה יכול לנקוט. ראשית, על החייב לקבל אזהרה מאת הזוכה טרם נקיטת ההליכים. יש לוודא כי הפרטים שעל האזהרה הם פרטיו שלו. יש לפרוע את החוב בתוך 20 יום ממועד קבלת האזהרה, ובכך נמנעים מהגררות לקנסות ולחובות בגין פיגורים בתשלום.

פשיטת רגל
הפיתרון למצב זה בו אדם פרטי או עצמאי נקלע לחובות, הוא הכרזה על עצמו כעל פושט רגל. כדי שהמצב יעמוד בתקנים ויטופל בהתאם, על החובות להווצר בתום לב ושלא מתוך הימורים, מעשי נוכלות ותרגילי עוקץ. הגשת הבקשה תיעשה באמצעות עורך דין הוצאה לפועל ובהמשך הדרך לבקש את מחיקת החוב. 
להיחלץ מהחובות הכלכליים

מימוש הנכסים שבידי החייב
בהליך פשיטת רגל לוקחים את כל הנכסים בעלי הערך שבידו של החייב, מעבירים אותם לידי נושים ואלו מוכרים אותם ("מימוש הנכסים") על מנת לחלק ביניהם את הכסף. ניתן לקחת בחשבון זה גם את המיטלטלין, את כספי קרן הפנסיה, את דירת המגורים, את כספי המשכורת וכל מקור אחר לממון. 

מתי ניתן לבקש הפטר?
כדאי להיוועץ עם עורך דין הוצאה לפועל ולהבין מתי ניתן להגיש את הבקשה לצו הפטר. בדרך כלל – ינתן לאחר 2-4 שנים שבהן הוכרז כפושט רגל. הבקשה הזו תידון במועד שיקבע, והודעה על מועד הדיון הזה תשלח לנושים בתוך 14 ימים לפחות ממועד קיומו של הדיון. כל עוד החייב עמד בתשלומים שהוצבו לפניו ונקלע לחובותיו בתום לב, יקל על בית המשפט להעניק את צו ההפטר

מקרים בהם דוחים את הבקשה לצו הפטר
במקרים מסוימים בית המשפט לא יאשר את בקשת ההפטר; בוחנים אם פושט הרגל ניצל לרעה את תהליך פשיטת הרגל, אם נוצרו חבויות חדשות באחריות החייב גם אם ידע שלא יעמוד בהן, אם ניהל באופן לא תקין את ספרי החשבונות שלו, אם נתן הסבר שאינו מניח את הדעת אודות הגעתו למצב זה ועוד.


עורכי דין לענייני עיקולים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עיקולים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא היחלצות מהחובות ומתיקי ההוצאה לפועל
סגור