מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » זכויותיו של חייל בהליכי חקירה ומשפט
מגזין פלילי

זכויותיו של חייל בהליכי חקירה ומשפט

בכל שנה אלפי חיילים וחיילות אשר מואשמים בדרגות חומרה שונות עומדים למשפט בבתי הדין הצבאיים. חלק מן העבירות ייחודיות לצבא וחלקן שייכות לדין פלילים. בכל אחד מן המקרים הללו עומדות לצד החייל זכויות אותן הוא חייב לדעת.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/5/2014
  • |
  • 12:32
  • |
  • 1694 צפיות

חייל שנעצר בידי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) מחזיק בזכויות שונות וביניהן – זכות ההיוועצות ביחד עם עורך דין צבאי כמו גם בחייל שיסכים לשמש כסנגורו. לפי חוק ופסיקה, החוקר או הקצין שעצר את החייל חייב להודיע לו על זכות זו. עורך הדין יכול לעסוק בכך דרך הצבא או באופן פרטי – כשהוסמך גם לטפל בהליכי דין צבאי. הוא ייצג את מרשו בבית הדין הצבאי, יספק שירותי סיוע, ליווי וייעוץ בהליכים כמו חקירות, דיוני מעצר, ערבות ועוד. 

היוועצות פנים אל מול פנים
ההיוועצות עם עורך הדין המייצג תתרחש פנים אל מול פנים באופן בלתי אמצעי ובשמירה על הפרטיות, ורצוי לפיכך להמנע משיחות עם עורך הדין בטלפון – גם אם זה הוצע על ידי גורם חוקר. לרשותו של החייל עומדת גם הסנגוריה הצבאית לצד עורך דין צבאי או אזרחי שעוסק בתחום המשפטי – צבאי. 
זכויות חקירה באשר לחייל


הזכות לסרב
חיילים עלולים לעמוד בפני לחץ היררכי שבה נוכחותו של דרג בכיר בזמן החקירה או הבדיקה עלול לערער את הידיעה על הזכויות שעומדות לרשותם. גם כאשר חיילים נדרשים לעמוד לבדיקת שתן כדי לבדוק נוכחות של סמים בגוף ויחד עם זאת שוטר צבאי יטען כי סירוב לעשות זאת הינו סרוב פקודה או משמעו הודאה בשימוש בסמים ועונש של כניסה לכלא, הרי שלשוטר הצבאי אסור גם הרישום על סרוב לבדיקה אלא אם ניתן צו בית דין על כך. 

הפרקליטות הצבאית
כתשעים אחוזים מן הנאשמים בבית הדין הצבאי בוחרים להיות מיוצגים על ידי הפרקליטות הצבאית ("הסנגוריה הצבאית"). ישנה זכאות במספר מקרים לשירותי הסנגוריה הצבאית. יש להראות כי הוא תחת חקירה ויש סיכוי שיוגש נגדו כתב תביעה – או שכבר הוגש נגדו. הפרקליטות הצבאית תסייע גם במקרים בהם החשוד מואשם בהטרדה מינית או באופי עבירה שעלולה להשפיע גם על המשך השירות בצבא קבע או שהוגש נגד החייל כתב אישום בבית הדין הצבאי לתעבורה. 



עורכי דין למשפט צבאי פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למשפט צבאי פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויותיו של חייל בהליכי חקירה ומשפט
סגור