מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » צוואת יורש אחר יורש
מגזין משפחה

צוואת יורש אחר יורש

תא משפחתי מסורתי מורכב מבני זוג מכל סוג, ומילדיהם של בני הזוג הללו – בין אם ילדים ביולוגיים או מאומצים. החוק מכיר בכך שקיימות אפשרויות מרובות – אלו ה ם פני המציאות, ובכך הוא יוצר מציאות משפטית שתאפשר להם להתמודד עם רצונם להותיר עיזבון לבני זוגם בלבד לאחר לכתם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/9/2014
  • |
  • 13:05
  • |
  • 3654 צפיות

לפי סעיף 42 לחוק הירושה, מדובר על צוואת "יורש אחר יורש" – כאשר אדם אחד מבני הזוג נפטר קודם, והוא מעוניין להוריש את רכושו – כולו לבן הזוג, עד ליום פטירת בן הזוג הנותר. בן הזוג הנותר יהיה יכול ליהנות אך ורק מחלקו – שלו, אולם הינו מנוע מפגיעה בחלקו של היורש הבא בדרך צוואה. היורש הראשון – בן הזוג יכול לעשות בירושתו כבשלו, אולם עליו לשמור עליה בתנאים סבירים, על מנת שהיורשים להם יהנו בבוא היום מאותה ירושה ועיזבון

היורש השני יקבל רק את מה ששייר לו הראשון
ישנם מנגנונים המונעים מן היורש השני לפעול שלא על פי דרך רצונו של המנוח. אחת הדרכים היא עריכת צוואות הדדיות זה כלפי זו, כשהם מורישים באופן מלא את הרכוש שלהם לבני הזוג, וקביעה שלאחר לכתו של בן הזוג הנותר מן העולם הצוואה תחולק בין הילדים תוך שמירה על זכויותיהם. יש גם מי שאינו מסתפק בכך, ופונה ללשכת רישום המקרקעין על מנת לרשום הערת אזהרה שתבטיח את קיום התנאי שבצוואה ההדדית.
סדר היורשים בצוואה

הכנסת תנאים מיוחדים בצוואה
ניתן להיוועץ עם עורך דין ירושות כדי להכניס בצוואה סעיפים שיממשו את שאיפתו של המצווים וישמרו על האינטרסים של מי מהם. בכל מקרה אותו סעיף לא יאפשר העברה, מכירה, סחירה או כל צורה אחרת של שימוש בדירת מגורים ללא תמורה למשל. יש לציין כי אין יותר משני יורשים בסוג זה של צוואת "יורש אחר יורש". 

דוגמה לתנאים מיוחדים בצוואה
ישנה אפשרות לקבוע בצוואה, כי היורש הראשון אמנם לא יקבל את הבעלות על הנכס לידיו, אולם יהיה יכול ליהנות מן הרווחים המניבים של הנכס. ניתן לאסור עליו למכור את דירת המגורים או לחוות ליורשים נוספים, כל עוד הינם עדיין בין החיים בזמן כתיבת הצוואה, לקבל את העיזבון לאחר פטירת בן הזוג. 

להמנע מפירושים שונים לצוואה
כאשר בפתחו של בית משפט עומדות תביעות בתחום הצוואה ההדדית, נתקלים לא מעט בפירושים שונים שעלולים להיות לצוואה – ומתוך כך בית המשפט מתחקה ואומד את דעת המצווה תוך מתן פירושים שונים לצוואה. 


עורכי דין לענייני ירושות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ירושות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צוואת יורש אחר יורש
סגור