מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » כיצד למנוע מאבקי ירושה עתידיים?
מגזין משפחה

כיצד למנוע מאבקי ירושה עתידיים?

בני זוג בוחרים בדרך של צוואה הדדית כדי שבן הזוג הנותר הוא יהיה זה שיחליט מה לעשות בעיזבון לאחר שגם הוא יעזוב את העולם. עד אז, הרכוש שעבר לו בירושה מבן הזוג המנוח והשימוש בו נמצא בידו, וזו דרך כדי למנוע ככל שניתן מאבקי ירושה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/2/2014
  • |
  • 10:51
  • |
  • 1824 צפיות

בין בני זוג מתקיימת פעמים רבות צוואה הדדית, כדי שבן הזוג הנותר יהיה יכול לעשות שימוש בעיזבון שנותר לאחרי פטירת בן הזוג. מצד שני, מה קורה כאשר בן הזוג שנותר בחיים מתחתן בשנית, אולם יש לו ילדים משותפים עם בן הזוג שנפטר? איך ניתן להתגונן או איך למנוע מאבקי ירושה עתידיים בין היורשים האפשריים? הרי לפי חוק הירושה, העיזבון עובר למי שהוא בן זוג נוכחי של המצווה בזמן שנפטר. יש למנוע מצב, שבו עורכים כמה צוואות סותרות. 

ריבוי צוואות – הדילמות השונות
במידה שאדם ערך במהלך ימיו צוואות רבות, כשאת האחרונה ערך בסמוך לזמן שבו נעשה שינוי מהותי במצבו הבריאותי או בסמוך לאירוע משמעותי כל שהוא בחייו, ניתן לראות בכך "השפעה בלתי הוגנת" על הצוואה ולגשת לצוואה הקודמת התקפה שהייתה, אולם זו עלולה להתגלות כצוואה הסותרת את הקודמת. מתוך כך, בית המשפט יבחן את הטיעונים שמוגשים לו באמצעות עורך דין של צד היורשים באשר לאותה השפעה בלתי הוגנת. 
הימנעות ממאבקי ירושה

יש לצרף חוות דעת רפואית
צירוף חוות דעת רפואית לצוואה ובה מצוין על ידי רופא מומחה בתחום הגוף או פסיכיאטר, כי מצו הגופני ו/או הנפשי של המצווה אינו מתיר מקום לערעור בצוואה משום השפעה בלתי הוגנת, הרי שיש בכך חיזוק להפרכת הטענה ל"השפעה בלתי הוגנת". מה גם, שצילום וידאו מקצועי וללא עריכה של מעמד הקראת הצוואה והחתימה עליה מקנים גיבוי רב עוצמה, אשר יש לו תוקף גם בבית המשפט.

מינוי מנהל עיזבון או שמאי מוסכם
ניתן למנוע את המחלוקות בין היורשים תוך הערכת שווי המקרקעין על ידי שמאי מוסכם מראש אשר קביעתו תהיה מחייבת לכל הצדדים. באופן עקרוני, רצוי להגיע להסכם פשרה על פני ההכרעה המשפטית על היבטיה השונים. חשוב לציין בבירור את זהות היורשים, את הזכויות, את היקף העיזבון ורצוי לחשוב מראש על ההשלכות לכך. 


התנגדויות לצוואה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום התנגדויות לצוואה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד למנוע מאבקי ירושה עתידיים?
סגור