מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » ירושה לבן זוג
מגזין משפחה

ירושה לבן זוג

במות אדם עובר עזבונו ליורשיו (בניו ובנותיו). כך נכתב בסעיף הראשון לחוק הירושה. הסעיף שאחריו אומר שהיורשים הם יורשים על פי דין או זוכים על פי צוואה. ומה עם בן הזוג?
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/8/2013
  • |
  • 12:53
  • |
  • 1981 צפיות

הירושה אותו משאיר אדם אשר הלך לעולמו, מתחלקת לפי חוק הירושה קודם כל ליורשים, שהם ילדיו, אם לא היה עם בן זוג. אך מה קורה אם האדם שהסתלק מן העולם היה חי עם בן/ת זוג? החוק קובע שבן הזוג קודם כל לוקח את המטיטלטלין, שכולל את הרכב אשר שימש את משק הבית, וגם חלק מהירושה. אם יש ילדים, הם יקבלו חצי מהירושה, ובן הזוג חצי. אם לא השאיר המוריש צוואה אשר מזכירה את אחד מאלה (כולל אחים, ילדיהם, הורים של הורים) הרי שכל הירושה תעבור לבן הזוג.

ניכוי חובות ונכסים
הירושה תעבור לבן הזוג לאחר ניכוי החובות שהיו לאדם שהסתלק מן העולם. זאת כאמור, אם אין צוואה. הנכסים שהיו בבעלותם, לא קשורים לירושה של בן הזוג, מפני שהם היו שייכים להם בחייהם המשותפים בין כה וכה. לכן כאשר מדברים על ירושה, מפרידים בין הנכסים שהיו לבני הזוג (כאשר נותר בן זוג אחד בחיים) לבין הכספים שהיו שלו.
ירושה - לרוב בן הזוג יקבל את החלק המשמעותי ממנה. בתנאים מסויימים

מיטלטלין
כשאדם הולך לעולמו, בן הזוג מוריש אליו את המיטלטלין, אך במספר תנאים שצריכים לעמוד במבחן: צריך שיהיה קיים משק בית משותף ושהשניים נשואים כשלוש שנים לפחות, אם הם חיו בנפרד, הרי שלא מדובר במשק בית משותף. בנוסף, יש עוד שני מבחנים שעליהם נותנים דגש, המבחן הסובייקטיבי והמבחן האובייקטיבי כאשר במבחן האובייקטיבי בודקים אם המיטלטלין שימשו בפועל עבור משק הבית המשותף של הזוג, ובמבחן הסובייקטיבי בודקים אם המיטלטלין היו שייכים בפועל למשק הבית המשותף של בני הזוג.
עוד יורשים
המיטלטלין יכולים להיכנס בהסכם גם עם יורשים נוספים אשר דורשים את חלקם ברכוש, אשר יכול לכלול גם ספרים, רהיטים, חפצים יקרי ערך ועוד. בדרך כלל קובעים עורכי הדין של היורשים ושל בן הזוג הנותר בדיוק מה יקבל בן הזוג לפי מעמדם ומערכת היחסים ביניהם לפני שנפטר.

קראו עוד על ירושה:

עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ירושה לבן זוג
סגור