מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכות שימוע לפני פיטורין בעסק פרטי
מגזין עבודה

זכות שימוע לפני פיטורין בעסק פרטי

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2562 צפיות

עובדי מדינה והמגזר הציבורי הם דיי מכוסים מבחינת מקום העבודה. העבודה שלהם, הפרנסה שלהם בטוחה, כמו כן הם מקבלים הטבות רבות. לעומת זאת, המגזר הפרטי הוא הרבה יותר קשה מהבחינה הזו – מעסיק יכול לפטר כל עובד, אם הוא רואה זאת לנכון ופועל על פי חוק, בכל עת. על כן, מקום העבודה והפרנסה לא מובטחת. מעסיק לא יכול לפטר אישה כי היא יצאה לחופשת הריון, בהתאם לזכויותיה, עם זאת הוא יכול למצוא סיבות עקיפות רבות ושונות. בעקבות זאת התרחבה עד מאוד החקיקה בנושא זכויות העובד והזכות שלו להגן על פרנסתו. החוק מכיר בזכות העובדים לשימוע לפני פיטורים במגזר הפרטי.

האם קיימת זכות לשימוע טרם פיטורים במגזר הפרטי ?
כאמור, זו היא זכותו של כל עובד לדעת מדוע פוטר, בתום לב. הזכות לשימוע היא אחת מהזכויות הטבעיות. החלטה זו נקבעה בחקיקה מכיוון שהתפיסה היא שעובד במגזר הפרטי משקיע מזמנו, מאמצו ודמו לעסק בו הוא עובד, ייתכן כי הוא מסרב להצעות עבודה אחרות וכל זאת מתוך נאמנות למקום ורצון לשמור ולהגן על פרנסתו. חילוקי הדעות מתחילים כאשר הפיטורים מפתיעים ומשאירים את העובד בידיים ריקות.

איזה בית משפט אחראי על השימוע לפני פיטורים בעסק פרטי?
בית הדין הארצי לעבודה ובתי הדין האזוריים מטפלים בנושא של שימוע ואוכפים אותו בכל דרך אפשרית. כאמור, זו היא זכותו של כל עובד לשמוע מדוע פוטר על פי דיני העבודה. כחלק מיחסי עובד-מעביד זו היא זכותו של העובד לעמוד מול מעסיקו ולקבל טיעון מוצדק על פיטוריו, במידה והתשובה שהוא קיבל ממעסיקו אינה עומדת בחוק.

מדוע חוקק נושא השימוע טרם פיטורים מעסק פרטי?
הנושא הזה חוקק ומיושם בבתי המשפט בכדי שהעובד המפוטר יוכל להציג את ההגנה, את הצד שלו. כך למשל, מעסיק שטוען כי עובד לא עובד כראוי צריך להתמודד מול עובד זה ולתת לו את ההזדמנות לשמוע את הצד שלו. שיחות אלה מכונות "שיחות שימוע" שרשומות בפרוטוקול ובכך מוכיחות את שני הצדדים על מעשיהם.


עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכות שימוע לפני פיטורין בעסק פרטי
סגור