מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הטרדה מינית מילולית במקום העבודה
מגזין עבודה

הטרדה מינית מילולית במקום העבודה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2467 צפיות

נושא ההטרדות המיניות הוא תחום שבעבר היה חבוי והיווה מעין טאבו בחברה הישראלית. בימינו המודעות לחשיבות הנושא עלתה במטרה להילחם בנגע ההטרדה המינית ולהוקיע אותו ממוסדות שונים כגון מקום עבודה, צבא, מוסדות חינוך וכו´. הטרדה מינית יכולה לבוא לידי ביטוי הן באופן פיזי בפגיעה גופנית והן באופן מילולי. לא פעם פסקי הדין חלוקים בדעות בנושא הטרדה מינית מילולית, שכן יש כאלו שרואים במתן מחמאה לאישה כדבר תמים ומהצד השני נשים יכולות להיפגע מהתייחסות אליהן כאובייקטים.

מה היא עבירת הטרדה מינית מילולית?
הטרדה מינית מילולית היא מהעבירות הנפוצות ביותר שנשים רבות צריכות לספוג מדי יום במקום עבודתן. הטרדה מינית היא עבירה לכל דבר והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בצורת התנהגות מסוימת כגון מתן חיבוק ידידותי שיש לו כוונה אחרת, או לחלופין במלל כגון – מחמאות שעוברות את הגבול, הזמנה לפגישה מעבר לשעות העבודה בעלת אופי לא תעסוקתי, טלפונים לא מקצועיים וכו´.

כיצד בית המשפט פוסק בגין הטרדות מיניות מילוליות?
בית המשפט מבחין בין מקרים חד פעמיים לבין מקרי הטרדה מינית מילולית שחוזרים ונשנים. כמו כן עולה שאלת ההסכמה – האם העובדת שיתפה פעולה ונענתה לחיזורים או סלדה מהם וניסתה להבהיר זאת. לא פעם הטרדה מינית פיזית מתחילה בעבירה מילולית, עם זאת שתי הצורות הללו מהוות הטרדה ונשפטות כל אחת על פי טיבה. כאשר המגע הפיזי מיני מוטל בספק בית המשפט שוקל את כל הקריטריונים שנוגעים לתחום העבירה – האם היא מילולית או פיזית? בית המשפט מכיר גם בהטרדה מינית שאינה בגדר מגע או דיבור אלא במעשים כגון מבטים, תמונות פורנוגרפיות ועוד.

הטרדה מינית למטרת קידום בעבודה
לא פעם כאשר עובדת נמצאת במצוקה וזקוקה לעבודה ולשמירה על תנאי העבודה או לחלופין מעוניינת בקידום נעשה מעין סחר – מתן של אחד בתמורת השני שהוא בניגוד מוחלט לחוק ומהווה הטרדה מינית לכל דבר. מה הכוונה? תמורת יחסי מין תקבל העובדת את הקידום המיוחל. הטרדה מילולית בתחום זה יכולה לבוא לידי ביטוי בבקשות חוזרות ליחסי מין או קשר אינטימי, הבטחה של דברים חומריים כגון תנאי עבודה בתמורה ליחסי מין או מעשים בעלי אופי מיני.


עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הטרדה מינית מילולית במקום העבודה
סגור