מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » רכישת דירה יד שנייה
אולי תתעניין ב:
מגזין חוזים

רכישת דירה יד שנייה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2184 צפיות

רכישת דירה, בין אם היא דירה חדשה מקבלן, כמו גם דירה יד שניה, היא פרויקט גדול עבר כל אחד כמעט, במיוחד שזהו הפרויקט הגדול ביותר עבור רוב תושבי המדינה. לעומת דירות חדשות אשר נהנות מסטנדרטים משתנים ומשתפרים של איכות הבניה והחומרים, ישנן דירות יד שניה שסובלות מפגעי הזמן הבלתי נמנעים. לבד מפגעים של תחזוקה ושחיקת החומר, ישנם ליקויי בניה שעלולים לפגום באיכות החיים ואף להוות סכנה – את כל אלו חייבים לבדוק רגע לפני שטובלים במי הבריכה הרעננים של עסקת נדל"ן.

דירות יד שניה אינן תמיד זולות יותר
בתים עם דירות מעל לקומה שלישית בבניין שיש בו מעלית יקרים יותר מאשר בתים בקומה שלישית ללא מעלית. אף אם פיר המעלית לא היה בתוכנית המקורית ובוצעה השבחת בניין – ישנה הצדקה לייקור המחיר בהתאם. השבח הדירה לעומת זאת יכולה לייקר באופן משמעותי את מחיר הדירה. דירות יד שניה נחשבות לבטוחות יותר – הן נבנו על שטחים ותיקים ובסביבה שהיא כבר מיושבת ויש בה מוסדות חינוך, מרכזי קניות, ואין סכנה שהקבלן יאחר את מועד מסירת הנכס לקונה. מצד שני, רצוי לרכוש את שירותיו של שמאי מקרקעין לפני הרכישה, משום שהוא עשוי לשקף את מצב התחזוקה האמיתי של הדירה.

בדיקת דירה מיד שניה
לפני כל רכישה של דירה, יש לערוך בדיקות מקיפות – ישנן חברות מסוימות שמעניקות שירותים אלו על ידי גיוס אנשי מקצוע שונים שכותבים דו"ח המפרט את המפרט הטכני שלה, בליווי הליקויים שנמצאו על ידי השמאי או המהנדס, יורחב מה מידת הליקוי וחומרתו, כיצד כל גורם יכול לטפל בו ומה עלות הטיפול. דו"ח זה עשוי לשמש כקלף מיקוח על מחיר דירה או על עריכת חוזה.

בדיקות לפני רכישת דירה יד שניה
רצוי שלא לחתום על זכרון דברים אם אינכם הקונים העתידיים של הדירה – ישנן השלכות משפטיות שמחייבות את החותמים – אף אם נמצאו ליקויים והקונים נסוגו מהעסקה. עורך דין מקרקעין יכול לבדוק בעבורכם סנקציות שמוטלות על בעלי הדירה כמו שעבודים, זהות המוכר או הבעלים של הדירה ואם יש לדירה זו יורשים, היתרים למיניהם ועוד.

עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רכישת דירה יד שנייה
סגור