מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » ירידה בשמיעה לאחר תאונת עבודה
מגזין עבודה

ירידה בשמיעה לאחר תאונת עבודה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2565 צפיות

על מנת שטינטון, או ירידה בשמיעה לא תוכר כתאונת עבודה, יש צורך בקיומם של שלושה סעיפים, על פי סעיף נפרד לחוק ביטוח לאומי 84(א), אשר עוסק בלשון שלילית במקרים בהם נשללת ההכרה בתופעה כתאונת עבודה. ירידה בשמיעה היא תופעה שנמשכת בדרך כלל לאורך ציר של דמן, ואינה מתרחשת בבת- אחת, על- כן יכולת האבחנה בה והקישור בינה לבין סביבת העבודה עלולה להתמשך זמן רב. במידה ואדם ניזוק בשמיעתו כתוצאה מחשיפה לרעש במקום העבודה, ניתן לתבוע שני גורמים: את המוסד לביטוח לאומי ואת המעביד או את חברת הביטוח שביטחה את המעביד בפוליסת ביטוח חבות מעבידים בזמן המקרה.

מהם התנאים להכרה בירידה בשמיעה כתאונת עבודה?
על פי סעיף 84 (א) לחוק ביטוח לאומי הדן בשתי הסוגיות: ירידה בשמיעה וליקוי בשם "טנטון", שלושת התנאים שיכירו בכך כתאונת עבודה אומרים כי כושר השמיעה צריך להיות נמוך בשיעור של 20 דציבל לפחות בכל אחת מן האוזניים, הרעש בעבודה ייחשב למזיק אם עלה על הרעש המותר על פי סעיף 173 לפקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש] התש"ל 1970, וכן יש להגיש את התביעה לביטוח לאומי תוך 12 חודשים מזמן שהועדה הרפואית הכירה בעובד כנפגע תאונת עבודה או היום שבו תועד הליקוי לראשונה.

כיצד להגיש את התביעה לביטוח לאומי?
בשל ריבוי מקרי תביעות בנושא זה, חלה על נפגעי שמיעה חובה לעמוד במספר קריטריונים, כמו חובת ההוכחה להראות כי במקום העבודה ישנה חשיפה קבועה לרעש שעולה על 85 דציבלים ולאורך זמן. על- כן, יש למהר ולתעד את מקור הרעש, משום שלזמן יש יכולת לשנות את יסודות התביעה. בכתב התביעה יש לטעון לרמת הפגיעה (מיקרוטראומה, מחלת מקצוע, תאונת עבודה), על כן עורך דין מקצועי שבקיא ברזי תביעות ביטוח לאומי ינהל את הגשת התביעה.

תביעה כנגד מעביד או פוליסת ביטוח חבות מעבידים
האפשרות הנוספת לתביעה היא הגשת התביעה מול מעבידו או הפוליסה המבטחת אותו במקרים אלו. כדי לטעון זאת, חשוב להגיע עם תוצאות של תעודה רפואית ראשונה לנפגעי עבודה כמו גם תעודות רפואיות נוספות, אישורים רפואיים מקופת חולים ומבית חולים שיש להם נגיעה בעניין וכן תוצאות בדיקות וצילומים כדי להוכיח את העניין.

עורכי דין לענייני תאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ירידה בשמיעה לאחר תאונת עבודה
סגור