במוקד החוזה יהיה נושא הבלעדיות – האם המפיץ יהיה המפיץ הבלעדי – וכל זכויות ההפצה שמורות לו? האם הזכות מוגבלת לטריטוריה מסוימת או שהוא יכול להתחרות גם במערך השיווק של המשווק עצמו.
מוצר שמשווק בקו הפצה מסוים או בקו חלוקה, מחייב הגדרה של מערכת היחסים העסקית והמשפטית שבין הצדדים עליה יש לתת את הדעת רגע לפני החתימה. יצירת ההסכם נועד כדי למנוע סכסוך עתידי על רקע כספי או שירותי או בהתאם לכל המשמעויות הנלוות לכך. בכל מקרה, רצוי להעניק את ההסכם של ההתקשרות לעורך דין חוזים מתאים אשר מצוי ובקיא בעניין ההפצות.
להגדיר את קו החלוקה
האופן שבה יפעל המפיץ יגדיר את טיב מערכת היחסים העתידית שבין הצדדים. הבחירה תגרור נפקויות משפטיות שלמות שנובעות ממערכת יחסים שבין חברה – סוכן או חברה – מנהל של קו חלוקה או יצרן – מפיץ. יש להתייחס בכך גם למשמעויות המעשיות של ההסכם ולא רק כפי שזה רשום "על הנייר".
להעניק הודעה מוקדמת על תום תקופת הסכם
בין היצרן למפיץ אמורה להיות הסכמה בנוגע לתקופה שניתנה מראש בטרם היצרן יפסיק את השימוש בשירותי המפיץ. האינטרס של המפיץ הוא להפטר מהמלאי שקיים בחזקתו ועל כך להאריך את תקופת ההתקשרות, והאינטרס של הצד השני הוא הפוך – לכן נדרשת כאן הסכמה משותפת לשני הצדדים.
האם נקנה המלאי הנותר מהמפיץ בתום ההסכם?
בתום ההתקשרות נותר למפיץ חלק מהמלאי ממנו עדיין לא הצליח להפטר. יש לדאוג למענה מוסכם לגבי אותו מלאי – ישנו מלאי שהיצרן יחזיר לעצמו, וישנו מלאי שהיצרן אינו מעוניין בו. כך או כך, יש לדאוג להסכם – לרבות האחריות שניתנת למוצר וטיבו, או לבחור בדרך פעולה שהיא באופן שלא יבחר בפעילות היצרן.