מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » זכרון דברים
מגזין חוזים

זכרון דברים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2622 צפיות


זכרון דברים הוא מסמך שבתוכו יכללו הפרטים החיוניים והמהותיים ביותר של עסקה. אך אין זה אומר שכל פרטי ההסכם אמורים להיכלל במסגרת זכרון דברים. מסמך זכרון דברים מהווה את הבסיס, או השלד להסכם שאמור להיחתם בין שני צדדים ויש לו תוקף משפטי.

תוקפו של זכרון דברים
אחד האומדנים לתוקפו המשפטי של זכרון דברים נסוב סביב כוונתם של הצדדים, שכן כוונה זו תעיד בסטנדרטים של האדם הממוצע ומההתנהגות של הצדדים בטרם, בזמן ולאחר החתימה על זכרון הדברים ומתוכן זכרון הדברים עצמו.

תוכנו של זכרון דברים
על מנת לבחון את זכרון הדברים יש לקחת בחשבון שני דברים. האחד הוא היסודות שנקבעו על ידי הצדדים בזכרון הדברים עצמו ובנוסחת הקשר שנקבעה בזכרון הדברים שמהווה את חוט השני או הזיקה לבין החוזה הרשמי שייחתם בין הצדדים בעתיד.

מעמדו של זכרון דברים
נקודת ההנחה היא שבמידה ושני צדדים קבעו את מהות היסודות לעסקה המתקיימת ביניהם בזכרון הדברים עצמו, אפשר וראוי לסבור שכוונתם היא להגיע לכדי קשר משפטי מחייב ואין זה מעיד על כוונתם רק למעין שלב ביניים במשא ובמתן ביניהם.

זכרון דברים במקרים שונים
אם מדובר בנוסחת הקשר, ניתן להגיד שעל פי רוב נוקטים הצדדים בלשון מעורפלת בכל הנוגע לנוחת הקשר, ואם אכן מדובר במקרה כזה, תפרוש לשון הצדדים וכוונתם כמשמעה. בתחום זה איששו קטגוריות שונות של נוסחאות בעבר את הכוונה של אחד הצדדים.

זכרון דברים ונוסחת הקשר
נהוג להגיד שאם נוסחת הקשר נובעת משום שזכרון הדברים כפוף לחוזה רשמי. ואם דבר זה בכוחו להצביע על כוונתם של הצדדים לראות בזכרון הדברים מעיו שלב ביניים בלבד במשא ומתן. אך במידה ונוסחת הקשר קיימת משום ששני הצדדים חותמים על זכרון הדברים בהמתנה לחוזה רשמי, פירושו של דבר כי שני הצדדים מעוניינים כי זכרון הדברים יכנס לתוקפו מיד.


עורכי דין לעריכת חוזים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעריכת חוזים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכרון דברים
סגור