מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » רכישת דירה מקבלן
אולי תתעניין ב:
מגזין נדל"ן ומקרקעין

רכישת דירה מקבלן

איתור דירת החלומות ורכישתה מקבלן אינה "סוף הסיפור". עיקר העניין הוא לבצע רכישה שעומדת בתקציב, בציפיות וגם בדגשים ההדדיים שבחוזה הרכישה. מה צריך לדעת אודות החוזה המבוצע מול הקבלן?
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/6/2013
  • |
  • 14:11
  • |
  • 2044 צפיות

לזיכרון דברים בעסקת רכישת דירה ישנה משמעות רבה בדיני חוזים ובדיני מקרקעין – כיון שאותו מסמך תמציתי וראשוני שיכול להיות כתוב על פתק נידף הוא בסיס ההסכם המפורט בחוזה המחייב שיצמח מכך בשלב מאוחר יותר. זכרון הדברים הזה עשוי לחייב במידה שניתן יהיה להוכיח בפני בית המשפט כי היית גמירות דעת כדי ליצור קשר חוזי מחייב, וכן שקיימת הסכמה אודות הפרטים המהותיים שבחוזה זה. בתוך כך יכלל תיאור של הנכס, המחיר ומועד התשלום והמסירה. במידה שזיכרון הדברים יעמוד בתנאים משפטיים ויקיים את דרישות סעיף 8 לחוק המקרקעין.

מניעת הסתייגות הקבלן מהחוזה
הקבלן עלול לנסות לסייג את אחריותו כלפי הנכס, ועל כן יש לציין במפורש בחוזה מהם חלקי הנכס שמהווים גם רכוש משותף בין שאר הדיירים והינם חלק בלתי נפרד מהממכר. בנוסף, מועד מסירת החזקה יחשב ליום המסירה בפועל, אלא אם ישנן סיבות שתלויות בקבלן או במעשה, ובגינן הקונה אינו נהנה מחזקה בנכס – וזה לא יחשב לו כמועד קבלת חזקה בפועל.

זיכויים מידי הקבלן
היה והקונה יבצע בנכס שיפורים משלו ועל חשבונו, יש לאזכר זאת בחוזה, ולהוסיף כי הקבלן מחויב לשלם זיכויים בגין אותו מפרט טכני ששופר. בנוסף, הסבת התחייבויות או תעודת אחריות בתקופת הבדק עדיין אינה פוטרת את הקבלן מאחריותו להגיש שירותים לגבי מעשה או מלאכה כל שהם שבוצעו בנכס וטעונים שיפור.

חשוב להתייעץ עם עורך דין
עורך דין מקרקעין הוא הכתובת להתייעצות לפני החתימה על החוזה בנכס. עליו להיות בקיא הן בעניינים החוזיים והן בענייני הבטוחות והמימון, כדי לייצר אחריות על כל הצדדים בחוזה וגם הגנה על מזמין השירותים – הקונה אל מול אותם גורמים המעורבים ברכישה – לרבות הגורמים המלווים, מתווכים ועוד. 



עורכי דין בתחום חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין בתחום חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רכישת דירה מקבלן
סגור