מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » שכר טירחה בחוזה נדל"ן
אולי תתעניין ב:
מגזין נדל"ן ומקרקעין

שכר טירחה בחוזה נדל"ן

שכר טרחה בעסקאת נדל"ן יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. תחום זה פרוץ לחלוטין וניראה כי בשנים האחרונות אין מחיר אחיד ואחוז קבוע לשכר טירחה וכל עורך דין עושה כראות עינייו
  • מערכת האתר
  • |
  • 26/6/2013
  • |
  • 15:54
  • |
  • 2244 צפיות

שכר הטירחה לעורך דין בעת רכישת דירה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים וניראה כי עד לא מזמן כל עורך דין היה גובה כאות עינייו. לאחרונה עלתה הצעת חוק שנועדה להגביל את ההוצאות המשפטיות בעת רכישת דירה. ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק שלמעשה נועדה להגביל את מרכיב שכר הטרחה בעת רכישת דירה כך שיקבע על ידי משרד השיכון באישור ועדת הכלכלה. התשלום יועבר ישירות לעורך דין לעניני נדל"ן ולא לחברת הבניה כפי שנהוג היום.
שכר טירחה של עורך דין בעניני נדל"ן יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים
ההצעה המקורית
ח"כ מאיר שטרית יחד עם אורי מקלב ועוד מספר חברי כנסת הציעו בהצעה המקורית כי שכר טרחת עורכי הדין יוגבל לחצי אחוז מערך הנדירה וסכום שלא יעלה על 5000 שקלים חדשים. לאחר דיון בימים האחרונים נקבע כי הסכום והאחוזים יקבעו על ידי משרדו של שר הבינוי והשיכון וזאת לאחר התיעצות עם שרת המשפטים ובאישור של ועדת הכלכלה.   כיום על פי המצב הנוכחי כל מי שקונה דירה חדשה נאלץ לשלם משהו כמו 1.5 אחוז עד שני אחוז עבור עורך דין וטיפול בעסקה. סכום זה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים רק בעבור שכר טירחה לעורך דין. סכומים אלו היו משולמים לקבלן ולא ישירות לעורך דין ללא כל הצדקה.

המחיר האמיתי בהגבלת שכר טירחה
כפי שהוזכר לעיל, כיום המחיר אמיתי אותו משלמים רוכשי הדירה מגיע לעשרות אלפי שקלים ושווה ערך ל1.5-2 אחוזים מערך הדירה. הוזלה של סכום זה יכולה להוריד את מחיר הדירה בצורה משמעותית בעשרות אלפי שקלים. בהצעת החוק הנוכחית נקבע כי הסכום לא יועבר לקבלן כי אם יועבר ישירות לעורך דין שמתווך בעסקה וככה מלוא הסכום אכן יגיע לעורך הדין.

עורכי דין בתחום חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין בתחום חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שכר טירחה בחוזה נדל"ן
סגור