מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הודעה מוקדמת לפיטורים והתפטרות
מגזין עבודה

הודעה מוקדמת לפיטורים והתפטרות

ישנו חוק מיוחד לעניין הפיטורין ולהתפטרות, ובו מפורטות הזכויות והחובות של כל הצדדים בעניין בזמן פיטורין. מגדירים בו סוגי עובדים שונים וכיצד ינהג בהם מקום העבודה טרם הפיטורין, בזמן הפיטורין וגם לאחריהם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/6/2013
  • |
  • 16:46
  • |
  • 2074 צפיות

במידה שצד המעסיק מעוניין לפטר עובד או באם מדובר בהתפטרות של העובד מול המעסיק, הצד היוזם יעניק לצד השני הודעה מוקדמת לפני שיעזוב ולפי ההסכם שקיים ביניהם, כשהתקופה שחולפת בין הודעת העזיבה ובין העזיבה תהיה זהה בשני המקרים. ההודעה המוקדמת לפיטורין היא כדי לאפשר לעובד מפוטר למצוא עבודה בתקופה שבה יתעתד לעזוב, וכן להעניק לו אורך נשימה כלכלי בזמן שבו לא יהיה מועסק מכורח הנסיבות. כמו כן, על העובד להעניק למעסיקו אורך נשימה כדי למצוא מחליף וגם להעניק לו חפיפה במקרה הצורך.

איך יודעים מהי תקופת ההודעה המוקדמת?
תקופת ההתפטרות המוקדמת תלויה במספר גורמים – כמו למשל סוג השכר שמשולם – חודשי או שעתי, ומשך זמן העסקתו של העובד בעסק
חוקי העבודה ברורים אך למרות זאת מעסיקים רבים עוברים עליהם ביודעין
. עובד שתקופת העסקתו נמשכה פחות מחצי שנה יהיה זכאי לתקופת פיטורין של יום אחד עבור כל חודש שבו עבד. עובד שתקופת העסקתו היא בין חצי שנה לשנה, יקבל שישה ימי הודעה מוקדמת לששת החודשים הראשונים להעסקתו, ויומיים וחצי נוספים עבור כל חודש העסקה נוסף. 

ויתור על העבודה באופן מעשי
מעביד יהיה רשאי להודיע לעובדים בהודעה מוקדמת לפיטורין, כי באותה ההזדמנות הוא מוותר על הנוכחות של העובד במקום ההעסקה, ובתנאי שישלם עבור תקופה זו את הפיצויים על פי התחשיב. במידה שלא קדמה לכך הודעה מוקדמת, ישולם לעובד השכר הרגיל למה שהיה צריך לקבל באותה תקופת הודעה מוקדמת.

אישור על תחילת וסיום יחסי עובד – מעביד
עבודות בהן יש יחסי עובד – מעביד, המעביד יגיש לעובד אישור על תחילת היחסים ועל סיומם עד לארבעה עשר ימים מיום עבודתו האחרון של העובד או עד לשבעה ימים מיום שדרש העובד בכתב – המוקדם מביניהם. אילולא התקיים התנאי הזה, הרי שהמעביד צפוי לקנס על הפרת חובתו כחוק. כיום יש עורכי דין לעניני עבודה בעלי מומחיות רבה בתחום.






עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הודעה מוקדמת לפיטורים והתפטרות
סגור