מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » איסור הלבנת הון
אולי תתעניין ב:
מגזין משרד הבטחון

איסור הלבנת הון

הלבנת הון היא הכשרתו של "כסף שחור" – שמקורו מפעילות פלילית או בפעילות חוקית הכרוכה בהעלמת מס. השיטות להלבנת הון הופכות מתוחכמות יותר עם השנים, וחלק מן המאבק בהלבנת הון כרוך בחקיקה ובאכיפה שנעשית בתחום.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/7/2013
  • |
  • 17:42
  • |
  • 1696 צפיות

החוק לאיסור הלבנת הון נחקק בשנת 2000 עקב הכנסת ישראל לרשימה השחורה בתחום בארגון FATF, והרשות לאיסור אותה הלבנת הון החלה פעילותה בשנת 2002, בכפוף למשרד המשפטים. מאז ואילך, חלה חובת דיווח של גופים שונים על תנועות פיננסיות. ישראל יצאה מהרשימה השחורה אליה היו שייכות גם מדינות עולם שלישי. אותה רשימה יצרה קושי למוסדות ישראליים לקבלת מעמד מתווך מורשה, פגיעה בתדמית אנשי העסקים בישראל, סירוב לפתיחה של חשבונות בנקים במקלטי מס עבור חברות שבהן בעלי מניות מישראל ועוד. 

היישום של הלבנת הון בישראל
יישומי הלבנת ההון בישראל כוללים בין היתר חובת דיוון בעת כניסה או יציאה מן הארץ על החזקה של סכום הגבוה מ- 100,000 שקלים (אין צורך לקבוע מה הייתה הפרת הדיווח – אם מתוך כוונה או מטרה, די שנעשתה). בנוסף, בבנקים הוקמו יחידות ליישום ציות בבנקאות. כל פקיד בנק שעיבד מידע שנראה לו בלתי רגיל עבור אותו הלקוח, הפעיל מחשבה והתחשב בנסיבות, יכול להגיע למסקנה שנעשתה פעילות יוצאת דופן – ועליו לדווח על כך "למעלה". 
הלבנת הון היא אחת מהעבירות הנפוצות לאחרונה

מה קובע חוק איסור הלבנת הון?
הלבנת הון היא מעשה פלילי, מעשה שגורר אחריו סנקציות כגון קנסות ומאסר. קיום הוראות החוק נכפות על כל לקוחות הבנקים ועל כלל התושבים במדינה. משום כך נקבעו חוקים מיוחדים לזיהוי  בעלי חשבון אליהם מופנים שיקים, לאיסור מימון של פעילויות טרור, להעלים מסים האמורים להיות משולמים למדינה ועוד. 

לפניה לעורכי דין העוסקים בתחום לחץ כאן!

סוגי עבירות הלבנת הון
הלבנת הון הוא פרק שלם ובו  מפורטות עבירות שונות תחת אותה הכותרת, כשעורך דין הבקיא בתחום יגן על הנתבע בפני כל עילת תביעה בנפרד; ישנן עבירות מקור, עבירות עשיית פעולות ברכוש, עבירות של ידיעה ומעורבות – סייג לאחריות הפלילית ועוד. 

אולי תתעניין גם ב-



עורכי דין להלבנת הון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להלבנת הון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איסור הלבנת הון
סגור