מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חילופי מעביד בחברה
מגזין עבודה

חילופי מעביד בחברה

בעידן של היום, כאשר כל עולם העסקים הוא גלובלי והולך לכיוון תעשיות עתירות ידע, לא אחת עובדים וגם מנהלים מחליפים מקומות עבודה בניסיון לצבור כמה שיותר ידע ולשפר את התנאים שלהם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/7/2013
  • |
  • 17:42
  • |
  • 2151 צפיות

המציאות שבה עובדים וגם מנהלים משנים כל העת מקומות עבודה בניסיון לשפר תנאים ולהיחשף לכמה שיותר תחומי ידע יוצר מצב בעייתי משפטית, בעיקר כאשר מדובר במנהל או מעביד חדש הנכנס לחברה. אדם זה עלול להחליט על החלטות מרחיקות לכת מתוקף תפקידו החדש, דבר שעלול להשפיע ולפגוע בזכויות העובדים או להרע את מצבם.  במצב כזה חלות מספר זכויות וחובות על העובדים שכדאי ורצוי להכיר. ובמידה והזכויות מופרות יש לגשת לעורך דין לדיני עבודה.
זכויות העובד הם דבר משמעותי מאוד שקשה מאוד לשנות

מה החוק אינו מתיר לעשות?
דבר ראשון נתחיל אם מה שלא מותר לעשות. גם אם אהבתם עד מאוד את המעסיק הקודם שלכם וכניסתו של המעסיק החדש גורמת לכם לטלטלה ואי נוחות, אתם אינכם יכולים להתפטר רק על סמך התחלופה. אם בכל זאת החלטתם להתפטר, הרי שדעו לכם כי לא תזכו בפיצויי פיטורין. אם אתם רוצים הכרה בהתפטרות שלכם, תאלצו או להמתין תקופה תחת הבוס החדש או להוכיח כי השינוי גרם לכם שינוי מהותי ופגיעה של ממש בתנאים הסוציאליים שלכם. למה הכוונה? אם למשל הוחלט להוריד לכם את המשכורת, לדחות את הקידום הצפוי לכם וכדומה.

תנאים אשר שמורות בהם הזכויות
מעבר לעניין ההתפטרות שהוא בעייתי משפטית בעת חילופי מעסיקים, קיימות מספר זכויות הנובעות מתנאים קבועים במקום העבודה, אשר בהם הזכויות נשמרות, ללא קשר לזהותו של המעסיק. כך למשל ימי חופשה שנתית ודמי הבראה נספרים לעובד לפי הוותק שצבר במקום העבודה ואינם קשורים במישרין למעסיק. אם יש שאלות או רצון לפדות את הימים הללו, יהיה צורך לפנות אל המעסיק הישן בהקשר זה. זכות זו היא בנוסף לרצף זכויות עובד הנשמרות בכל מקרה וקשורות להפרשות סוציאליות, ימי מחלה, תנאים כספיים מסוימים ועוד. 

לא בטוחים- התייעצו
הכלל הכי חשוב בכל הקשור לחילופי מעבידים הוא שאם יש לכם ספק או חשש כלשהו, עדיף להתייעץ. לא תמיד מנהלים חדשים יודעים אלו זכויות נשמרות לעובדיהם ואלו לא ולכן עדיף להיותע ל העליונה ולדעת זאת בעצמכם. כיצד? התייעצו עם עורך דין מומחה בתחום.


עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חילופי מעביד בחברה
סגור