מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » האם יש התישנות לתביעת פיצויים?
אולי תתעניין ב:
מגזין עבודה

האם יש התישנות לתביעת פיצויים?

בשמונה השנים האחרונות אני עובד בחברה פרטית אשר הלינה את שכרי במספר פעמים לא מבוטל. כבר חשבתי לתבוע את תשלום השכר, אך חששתי מפיטורים. כעת, כשאיני עובד יותר בחברה, ברצוני לתבוע את השכר שמגיע לי, אך נתקלתי בבעיה אשר רובנו נתקלים בה: פשוט אין לי זמן להתעסק בנושא. אני יודע שבמוקדם או במאוחר אעשה זאת, כי אין בכוונתי לוותר. עד מתי למעשה אוכל לתבוע את מה שמגיע לי? כל התשובות במאמר הבא.
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/7/2013
  • |
  • 14:35
  • |
  • 2802 צפיות

על התביעה לפיצויים חל חוק ההתיישנות הרגיל אשר אומר למעשה שניתן לתבוע עד שבעה ימים מיום בו היה זכאי העובד לקבל את השכר אותו הוא דורש. בחוק הגנת השכר, אשר נחקק ב-1958, נקבעה תקופת התיישנות מיוחדת לפיצויי הלנת שכר. 

שכר שלא שולם כלל או שולם באיחור – תקופת ההתיישנות שונה?
בראש ובראשונה על העובד להפריד בין שער שלא שולם כלל לבין שכר שהגיע באיחור, מספר ימים לאחר התאריך אשר נקוב בחוזה. אם השכר לא שולם, תוך שנה לא יוכל העובד לדרוש את הזכות לפיצויי הלנת שכר. השנה אגב, נספרת מיום האיחור התשיעי שלאחר מועד התשלום אשר נקוב בחוזה בין המעסיק לעובד. לעומת זאת, אם השכר שולם, אך באיחור קל, הזכות לפיצויי הלנת שכר תתיישן בתוך 60 ימים מהיום בו קיבל העובד את שכרו.
 
יש תקופה קבועה בחוק בגינה אפשר להגיש תביעה להלנת שכר
 האם אפשר לקבל הארכה בתקופת ההתיישנות?
אם המעביד הלין את שכרו של העובד שלוש פעמים בשנה (לא בהכרח ברצף של חודשים) יכול העובד להגיש תביע לפיצויי הלנה בתוך שלוש שנים, ולא תוך 60 יום כפי שכתוב בחוק.  עפי פסיקה מ-1999, הארכת תקופת ההתיישנות מ-60 יום ל-3 שנים מתייחסת לסיטואציה בה שולם השכר באיחור, אך לא למצב בו המעסיק לא שילם את השכר כלל. יש להקפיד על כללי ההתיישנות אשר חלים על הלנת שכר.

מועד הגשת התביעת לפיצויי הלנה חלף – בית המשפט יתחשב?
ברוב המקרים בית המשפט ייטה להעניק ביד רחבה פיצויי פיטורים, אם קיימת עילה ברורה לכך. במקרה של מועד הלנת פיצויי פיטורים, בית המשפט יבחן קודם כל אם חלף המועד להגשת התביעה ורק לאחר מכן ידון במקרה. אם אכן חלף המועד, בית המשפט ידחה את התביעה.

עורכי דין לתביעות הלנת שכר
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות הלנת שכר. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם יש התישנות לתביעת פיצויים?
סגור