מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חוקים למעקב אחר עובדים
אולי תתעניין ב:
מגזין עבודה

חוקים למעקב אחר עובדים

יש לכם עסק אותו אתם מנהלים בשלט רחוק והחלטתם להתקין מצלמות במקום לשם מעקב? חלים עליכם מספר חוקים שכדאי שתדעו בכדי להימנע מאי נעימויות לאחר מכן אל מול עובדיכם
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/7/2013
  • |
  • 13:26
  • |
  • 2496 צפיות

רבים מהמעסיקים בשלל החברות השונות והעסקים הקטנים למינים פועלים בדרכים לא כשרות בכדי לעקוב אחר העובדים שלהם. חלקם עושים זאת ביודעין וחלקם לא, אך לכולם אותו מכנה משותף: כולם פוגעים במובן זה או אחר בפרטיותו של העובד בעזרת דרכים אלה. במאמר הבא נעסוק במקרים בהם המעביד עובר על החוק בזמן שהוא מנסה לעקוב אחרי עובדיו

זכות יסוד
במדינת ישראל יש כמה זכויות יסוד, מהן נגזרות זכויות האדם הנוספות. הזכות לפרטיות היא אחת הזכויות אשר נגזרות מזכות היסוד ´כבוד האדם וחירותו´ וכלשונה: "כל אדם זכאי לפרטיות ולצנעת חייו"  כלומר, בילוש וריגול, שימור בתמונה או סרטון של אדם זה או אחר למטרת רווח, מהווים פגיעה בפרטיות. בלשון החוק ישנם עוד הרבה מקרים אשר מסבירים מהי פגיעה בפרטיות אשר אל חלקם נגיע בהמשך.

שקט, מצלמים
התקנת מצלמות בבית העסק הינו דבר שבשגרה כמעט בכל מקום היום. המעסיקים הם חשדנים וגם כשהם לא בעסק הם רוצים להיות עם יד על הדופק. אך איפה אסור למעביד להתקין מצלמות? במקומות שנחשבים לכאלה ב"רשות היחיד". כלומר, מקומות בהם המעביד לא מצפה שיהיה מצולם. במקרה שעובד נתקל במצלמה במקום שבו הייתה לו ציפייה סבירה שלא יהיה מצולם, הוא יכול להתפטר עקב הרעת תנאים ולתבוע את פיצויי הפיטורים שלו. אם נתקלתם בסיטואציה כזו במקום עבודתכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לדיני עבודה אשר מתמחה במקרים מסוג זה.
גם מעקב אחר מיילים ייחשב כהטרדה - אך לא בתיבות מייל פנימיות

מעקב, ריגול ובילוש 
לעיתים עולה חשש אצל מעסיק זה או אחר שעובדו גונב ממנו או מוהל באמונו, והוא מציב עליו מעקב צמוד בכדי לבדוק האם נכון הוא הדבר. זה לא אומר שהמעסיק ישכור בהכרח את שירותיו של בלש בהכרח, מעקב יכול להיות גם אם המעביד חיפש את מיקומו של העובד באמצעות המכשיר הסלולרי או מכשירי מעקב מסויימים הקיימים בשוק. גם זו פגיעה בפרטיות.

גם באינטרנט
מעסיקים חשדנים במיוחד, אשר חייבים לדעת מה קורה גם ברזולוציות הכי קטנות בחברתם, יכולים לפגוע בפרטיותו של עובדיהם על ידי כך שלאחר שעות העבודה יחטטו במחשבם האישי ויסתכלו בפייסבוק, במייל, או בהתכתבויות כאלה ואחרות של העובד עם אחרים. למרות זאת, לעיתים פעולה זאת לא תחשב כפגיעה בפרטיות, מפני שבית המשפט עושה הבדלה בין תיבות המייל, אם הוא אישי ופרטי, או משמש לשימור פנימי של בית העסק. במקרה כזה, זו לא תיחשב פגיעה בפרטיות.

עורך דין לענייני זכויות אדם
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורך דין לענייני זכויות אדם. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוקים למעקב אחר עובדים
סגור