מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » מה עושים כשהדייר לא מתפנה?
מגזין חוזים

מה עושים כשהדייר לא מתפנה?

בעלי בית אשר משכירים את הנכס שלהם לדייר זה או אחר, לעיתים מגיעים למצב לא נעים בו הם צריכים לפנות אותו מהדירה עקב אי תשלום שכר דירה, או בגלל סיבה כזו או אחרת שבגינה יש רצון של בעל הבית לסיים את ההתקשרות. אז מה עושים כשהוא מסרב לעזוב?
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/7/2013
  • |
  • 14:22
  • |
  • 2338 צפיות

כל חוזה שכירות בסיסי שנחתם בין דייר לבין בעל דירה מכיל בתוכו את סעיף ההתרה של החוזה מצד שני הצדדים. לרוב לדייר אין את הזכות להתיר את החוזה באמצע התקופה הנקובה, אלא אם כן הודיע על כך מראש בפרק זמן אשר יקבע בחוזה. לאחר החתימה, גם לבעל הבית אין את הזכות לפנות דייר מדירתו ללא התרעה מוקדמת. לעיתים קורים מקרים בהם הדייר לא משלם שכר דירה, או כשבעל הדירה מודיע לדייר שהוא אינו מתכוון להמשיך את ההתקשרות עימו והאחרון לא מוכן לעזוב. במקרים מסוג זה, עומדות בפני בעל הדירה מספר אופציות לפעולה.

אילו סעיפים לכלול בחוזה
ראשית, עדיף להימנע מראש מהאי נעימות הכרוכה בניסיון לפנות דייר מדירתכם בניגוד לרצונו, אך מספר חוקים והבהרות במעמד חתימת החוזה, יכולות למזער את הנזק. הכנסת מראש של סעיפים לחוזה הכוללים במקרה של הפרת הסכם פעולות מגוונות כמו ניתוק חשמל, גז ומים, החלפת מנעולים והוצאל"פ, יכולים למנוע בבוא העת אי נעימויות רבות.
עדיף לקבוע מראש סעיפים נוקשים במקרה של הפרת חוזה

בית משפט
במקרה שלא הכנסתם סעיפים כאלה בחוזה, שום דבר עוד לא אבוד. אתם עוד יכולים לפנות להליך משפטי. במקרה שהדייר לא שילם את שכר הדירה ומשתמש בתירוצים, ניתן להיעזר בשלטון החוק ובמערכת המשפטית בכדי לגבות את הכסף אשר מגיע לכם. לשם כך, היעזרו בעורך דין לענייני חוזים לשם כך.

ערבויות – יעיל ביותר
בכל מעמד של חתימה על הסכם שכירות, נותן השוכר צ´ק על סכום מסויים שמהווה ערבות לכך שהוא ישלם את השכירות. אם השוכר אינו משלם את השכירות בזמן, בעל הדירה יכול להשתמש בבטוחות שנמצאות ברשותו במקרה של אי תשלום שכר דירה, אך במקרים רבים שהדייר אינו מתפנה, מימוש הערבות לא יהיה בהכרח המהלך שיפנה אותו, אך הוא בהחלט יכול למזער את הנזק שנגרם לבעל הדירה.

עורכי דין לחוזי שכירות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לחוזי שכירות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מה עושים כשהדייר לא מתפנה?
סגור