מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » לשון הרע בעבודה-יש פיצוי
אולי תתעניין ב:
מגזין נזיקין

לשון הרע בעבודה-יש פיצוי

במסגרת יחסי העבודה יש לעיתים מקרים בהם אחד העובדים נעלב ממעביד, או מעובד אחר. אם נפגעתם בעקבות אמירה של אחד מעמיתיכם לעבודה והיה לפחות עד אחד לכך, מגיעים לכם פיצויים
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/7/2013
  • |
  • 18:03
  • |
  • 2819 צפיות

קראו עוד על לשון הרע:
לשון הרע בפורומים וצ´אטים http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=443
לשון הרע בפייסבוק http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=442

חוק איסור לשון הרע הוא רחב היקף וכולל בתוכו המון סעיפים. כמו כן, חוק זה טומן בחובו גם מספר לא קטן של הגנות על אנשים אשר מוציאים דיבה ולשון הרע כנגד אחרים. חוק איסור לשון הרע, כפי שמובא קובע כי לשון הרע הינה כל דבר אשר הפרסום שלו עלול להפוך אדם לבוז, לעג או שנאה. דברי לשון הרע יכולה לפגוע במשלח ידו (פרנסתו) של אדם וניתן אף לתבוע ללא הוכחת נזק.

מה ייחשב ללשון הרע
לא כל דבר אשר נאמר בנוכחות אנשים יכול להיחשב ללשון הרע בבית המשפט. לעיתים בית המשפט יקבע כי מילות גנאי בין עובד למעסיק תוך כדי ויכוח שהתפתח ביניהם לא יהיה לשון הרע. עם זאת, אם נאמרו מילים כמו ´גנב´ למשל, בנוכחות עדים וללא כל הוכחה, בית המשפט ככל הנראה יקבל שמדובר בלשון הרע.
לשון הרע בעבודה - תחום מורכב

רכילות
בכל מקום עבודה קיים נושא הרכילות. עובדים מרכלים על עובדים אחרים, מעבידים מדברים על מעסיקיהם וכו´. אם הדיבורים נגררים לויכוח בו יאמרו אימרות פוגעניות, זהו ללא ספק מקרה של לשון הרע, וגם במקרה של רכילות, יכול בית המשפט לפסוק לטובת התובע אשר נפגע מלשון הרע שכן לרכילות יכולה להיות מופצת במהרה בין כלל העובדים במקום העבודה ויכולה לפגוע באדם המתלונן.

ביקורת
גם ביקורת יכולה להיות לשון הרע במקום העבודה. ביקורת לא חייבת להיות ישירה, אלא אף מרומזת. אם המעביד החליט לנזוף באחד מעובדיו בגלל שלא ביצע את עבודתו כראוי, והיו בחדר אנשים נוספים, בית המשפט לא יקבל זאת בתביעת לשון הרע. למרות זאת, אם המעביד העביר ביקורת מרומזת אשר נועדה להשפיל ולבזות את העובד, תהיה עילה לתביעה. בכל מקרה, אם נתקלתם בלשון הרע בעבודתכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה אשר יכול להעריך את סיכויי התביעה.


עורכי דין לשון הרע
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשון הרע. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
12/27/2013 12:00:00 AM  05:36
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא לשון הרע בעבודה-יש פיצוי
סגור