מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » פיצוי ללא נזק
מגזין נזיקין

פיצוי ללא נזק

לפי חוק, הוצאת דיבה קרי לשון הרע מהווה עוולה ציבורית לכל דבר. בית המשפט נותן חשיבות רבה לפיצויי וכיסוי הנזק שנגרם לאדם בשל פרסום דבר רע עליו, אך רק בתנאי כי ניתנה לכך הוכחה מבוססת.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/10/2013
  • |
  • 15:52
  • |
  • 1801 צפיות

בעולם שבו כולנו מסמסים כל היום, גולשים בפייסבוק ומבטאים עצמנו בכתב יותר מפעם, לא אחת אנו נתקלים בהשמצות ופרסומים מלוכלכים שבהחלט יכולים להזיק למוניטין של אדם בודד או אדם בעין הציבורית. בית המשפט בהחלט מעניק חשיבות לתביעות מעין אלו, אך מי שיזכה בפיצוי חייב להוכיח כי אכן נגרם לו נזק ממשי בעקבות הפרסום. כמו כן, בית המשפט מתייחס גם באופן שונה מאוד לדין לשון הרע על אישי ציבור ועל אדם פרטי.

מה ייחשב כעברת לשון הרע שיש בה פיצוי
בכדי לתבוע על עבירת לשון הרע, ראשית כל רצוי לדעת כי החוק מכוון רק כלפי לשון כתובה באופן נהיר ובהיר שכולם יכולים להחשף אליה. אין אפשרות לתבוע אדם על לשון הרע, רק מי שקילל אדם אחר או התריס בו. בנוסף, בית המשפט מתייחס באופן שונה לאדם ציבורי ולאדם פרטי, כאשר הדין הוא סלחן יותר כלפי אדם פרטי שאין זו מבחירתו להיחשף לעין הציבורית ולהתגלות במערומיו.

בכדי להוכיח כי אכן נעשתה עבירת לשון הרע, מעבר ללשון הכתוב שיש להציג, יש גם להציג הוכחות חותכות לכך שנגרם נזק. אדם שייטען כי הפרסום על כך שהטריד מינית נשים ובשל כך אשתו וילדיו עזבו אותו ולאחר מכן הסתבר שהוא חף מפשע בהחלט יכול לטעון כי גזרו את דינו בעיתון, הוציאו עליו לשון רעה ולמעשה הביאו לפירוק משפחתו (בתנאי שאכן הוכח לפי מסמכי הגירושין כי הדבר בוצע בסמוך לזמן פרסום הכתבה).
חוק איסור לשון הרע - יש להציג הוכחות חותכות שנדגרם נזק, אם כי לא תמיד

מדוע מחמירים יותר עם אישי ציבור
אישי ציבור לעומת האדם הפרטי, בוחר מראש להיחשף על מול עיני הציבור. הוא משמש דמות מודל ולעיתים יכול לבחור לחשוף עצמו בשם מכירה וקידום של מותג מסויים או יצירה חדשה בכיכובו. היות ואדם זה בחר מראש להיות בצל המצלמות והציבור, הרי שתביעה שלו בגין לשון הרע, תבחן בצורה מדוקדקת הרבה יותר ותידרש להרבה יותר הוכחות בגין הוצאת לשון הרע

מה למשל? צילום של ילדו של מפורסם ללא רשותו ובסתר, כאמור דינו של הילד הוא כשל אדם פרטי ולא כשל כוכב ציבורי. ציטוטים של אמירות מפי הכוכב שגרמו זמן קצר לאחר מכן לביטול של הופעות בטלוויזיה או במועדונים יכולים גם להיחשב כהוכחת נזק מספיקה. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לשון הרע
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשון הרע. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצוי ללא נזק
סגור